Foz de Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Foz de Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Foz de Iguazu

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

29 September 2008 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hallo iedereen,

Na eindelijk tijd (en nog veel belangrijker - zin) gevonden te hebben, hier zijn Maaike en Thijs weer. Het is vandaag ontzettend klote weer, de regen komt echt met bakken uit de lucht in een warm en benauwd Foz de Iguazu. Maar goed, bij het begin beginnen. Na een week in Rio de Janeiro, met uiteindelijk toch nog enkele dagen mooi weer (zie foto´s Copacabana), zijn we afgelopen maandag naar Santos doorgereisd, waar we uitgenodigd waren door mijn Braziliaanse collega om de fabriek van Trouw Nutrition Brazil te bekijken. Zeer interessant, vooral Maaike was dolenthousiast natuurlijk. Maar Santos is ook wel een leuke stad aan zee, en hebben een gratis dineetje gescoord, wat zeer welkom was voor deze 2 arme backpackers haha. Na 2 daagjes Santos zijn we doorgereisd naar Sao Paulo, wat een bak cement is dat. Wij zijn op een van de hoogste gebouwen van Sao Paulo geweest om de skyline te bekijken, een betonnen jungle van alleen maar wolkenkrabbers, echt wel indrukwekkend. Maar verder is er in Sao Paulo niet veel te zien, dus na 1 nacht in Sao Paulo zijn we maar snel doorgereisd. Na 1,5 week stad, waren we wel toe aan wat jungle. Doel van de reis: Foz de Iguazu, een groot natuurpark op de grens van Brazilie, Argentinie en Paraguay. Wij als echte backpackers (kan dat, backpacken met een koffer op wieltjes??) natuurlijk de goedkoopste bus uitgezocht om deze 15 uur durende rit tot een goed einde te brengen. Wij hadden al onze twijfels toen de bus door 6 Brazilianen aangeduwd moest worden, maar goed, dat zal zo wel horen hier. Wij komen hier op bezoek, dus we passen ons maar aan, denk je dan. Nadat die bus hortend en stotend op gang kwam ging het eerste stuk redelijk goed. Niet uitzetten dat ding dus, dat weet toch iedereen. Maar goed, met een klapband op de snelweg heb je weinig keus. Hebben we daar 3 uur op een godverlaten stuk weg gestaan. Is eindelijk met pijn en moeite die band vervangen, je voelt hem al aankomen natuurlijk, start de bus weer niet. Er waren natuurlijk genoeg vrijwillegers om die bus weer aan te zwengelen, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk kwam een collega-buschauffeur, die zo´n 4 uur later uit Sao Paulo was vertrokken als ons, met startkabels. Jippie, we kunnen weer. Als dan ook nog een Engelsman de hele WC vol schijt (voedselvergiftiging opgelopen volgens hem), terwijl diezelfde WC niet meer doorspoeld, weet je dat het in die bus niet naar bloemetjes rook. Dus wij kwamen als echte backpackers cq. hippies uit de bus (onverzorgd en stinkend). Maar goed, uiteindelijk was het wel allemaal de moeite waard, Foz de Iguazu is echt schitterend. Het is een groot natuurgebied, bekent om de watervallen, wel zo´n 260. Afgelopen vrijdag hebben we de Braziliaanse kant bekeken, zaterdag hebben we de oversteek gemaakt naar de Argentijnse kant (Puerto Iguazu). Zaterdagavond zijn we nog op stap geweest met onze Engelse vrienden (wonderbaarlijk snel genezen van zijn voedselvergiftiging), het verbroederd dus wel, die busreizen. Gisteren (zondag) hebben we de Argentijnse kant van de watervallen bekeken, echt schitterend. En ook heel mooi weer, vrijdag, zaterdag en zondag zo´n 30 graden en heel veel zon. Vandaag dus wat minder, niet erg want vanavond pakken we de bus naar Buenos Aires. Ja, alweer met de bus, maar dit keer gaan we op zeker. Luxe bus met bedden, service-bar en maaltijden inbegrepen, en dat voor hetzelfde geld. Argentinie is echt spotgoedkoop, je lacht je de ballen uit je broek (de mannen onder ons). Meer nieuws dus vanuit Buenos Aires, verder nog niet veel plannen gemaakt, alleen zondagmiddag staat vast (Boca Juniors tegen Estudiantes de La Plata in La Bombonera).

Groetjes Thijs en Maaike

• 29 September 2008 - 17:54

Nettie:

Hoy Thijs en Maaike.Fijn he zo'n busreis,zo maak je nog eens wat mee in en met de bus. en wat een mooie foto's. Harstikke mooi die watervallen allemaal. Nou geniet er nog maar zan we bellen nog wel groetjes Jan en Nettie

• 29 September 2008 - 19:27

Rob En Judith:

Hej Maaike en Thijs. Jaja, mooie busreis, dat krijg je er van als jullie weer de pinnige hollanders uithangen!! Haha!! Echt leuke foto's en leuk verhaal. Alvast veel plezier in Buenos Aires en bij Boca Juniors en vergeten jullie de bestelling niet??
    Groeten en tot snel!!

• 29 September 2008 - 20:02

Kim:

hej backpackers!!! haha, ik lach de ballen uit mn broek (ohnee, kan nie, bin gen man) ik lach me een ongeluk dan maar :-), echt iets voor jullie om mee te maken! hihi!
    Maar mooie foto's man! super! Geniet er van woh en tot snel!

kus Kim

• 29 September 2008 - 20:24

Daan En Ellen:

Hey Thijs en Maaike! Jeetje zeg wat een avonturen maken jullie daar mee! Helemaal top! Klinkt allemaal heel leuk wat jullie daar ondernemen, de foto's zijn ook echt heel mooi! Hier is ook alles goed! Ik (Ellen) heb vandaag mijn kamertje in Nijmegen (zo klein als ie is) gepimpt! Hij is heel mooi geworden dus als jullie terug zijn moeten jullie maar snel langskomen! Nou geniet nog maar flink van jullie reis en we kijken er al naar uit jullie te verwelkomen in het altijd mooie NL!

Veel liefs Daan en Ellen!

• 30 September 2008 - 08:53

Annemiek En Tom:

He he eindelijk foto's en een nieuw bericht. Ziet er prachtig uit, geen wonder dat jullie geen zin en tijd hebben om een nieuw stukje te plaatsen. Ben helemaal jaloers, na een mooi weekend in NL, is het nu weer ouderwets herfst.(het is ook echt herfst dus op zich niet echt verassend) Geniet er nog van, tot snel,

Dikke knuffel van ons

• 30 September 2008 - 13:50

Dorina:

Wat een prachtige foto's!! Ben helemaal jaloers op jullie, gaaf zeg!! Geniet er maar van. Nog een mooie reis.
    groetjes Dorina

• 30 September 2008 - 15:45

Yvonne En Bart:

Nou wat een gezellige reis. Maaike heb je nog een zak(je) nodig gehad.
    Wel erg mooi hoe jullie de reis omschreven hebben ( vooral de bloemetjes). Wat een gave foto's. Kon thijs weer eens niet zonder voetbal. Die foto waar Thijs op staat op het strand. Was het de bedoeling dat Thijs er op stond of (voor Thijs) iets anders.
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. geniet er nog maar van.

Groetjes

• 30 September 2008 - 19:21

Hanneke:

Hey Maaike en Thijs.
    Kan niet anders dan dat het goed met jullie gaat zo te zien. Ziet er in ieder geval vakantie-achtig uit! Heel veel plezier nog en geniet van de vakantie. Nog voorzichtig de laatste dagen, zorg voor een goede terugreis.
    Liefs Hanneke en Erik

• 01 Oktober 2008 - 08:46

Ruud:

Hey Thijs, goed bezig met het schrijven, ik heb iig flink (de ballen uit mijn broek) gelachen. Altijd leuk om jullie stukjes te lezen over beter plaatsen en tijden. Vooral als je op een sombere en regenachtige ochtend de hele dag artikelen moet lezen achter de computer. Jullie komen toch weer mooi ergens en de foto's zijn ook zeer mooi. En die busreis, ach ja dan heb je ook weer verhalen te vertellen he! Nou ja ik wacht met spanning af hoe het jullie vergaat bij Boca Juniors, ik hoor dat het er wel eens heel fanatiek (soms geweldadig) aan toe kan gaan daar met die hooligans! Stay out of trouble! Ik verw8 iig weer mooie foto's die mij jaloers zullen maken!
    Ik spreek jullie snel!!!

• 02 Oktober 2008 - 16:46

René :

Sow Sao Paulo ziet er indrukwekkend uit maar doe mij maar 'Devil's throat'
    Ziet er echt mooi uit daar, is de veluwe niks bij! Lijkt me ook erg romantisch, watervalletje, mooie natuur, fluitende toekan en een gezellig busreisje. Hehehe

Het uitgaansleven in Sao Paulo niet geproefd?

Tot binnenkort in Nederland en je weet het Thijs, WEL afgetraind!

Groeten

René

• 05 Oktober 2008 - 17:13

Loes:

Hey backpackers op wieltjes.
    Lijkt me trouwens niet handig zo'n koffer op je rug...;)
    Ziet er allemaal weer goed uit. Zo'n busavontuur vergeet je nooit meer!
    Have lots of fun...
    Groetjes Loes