Nog een paar daagjes..... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Nog een paar daagjes..... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Nog een paar daagjes.....

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

07 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hey hallo daar zijn we weer, nu vanuit Buenos Aires!

De busreis van Puerto Iguazu naar Buenos Aires was een stuk prettiger dan de busreis die we daarvoor hadden gehad. De stoelen konden bijna plat en de wc spoelde gelukkig door dus geen rare luchtjes onder weg.
Buenos Aires is echt een hele leuke stad. Er is veel te doen en veel te zien. Het heeft wel iets weg van een Europese stad maar dan met een Zuid Amerikaans tintje. We zijn al elke dag op pad geweest en hebben dan ook al erg veel van de stad gezien. Met als hoogtepunt voor Thijs natuurlijk de voetbalwedstrijd van Boca Juniors tegen Estudiantes in La Bombonera. We waren via ons hostel gegaan omdat we dan verzekerd waren van kaartjes. Van te voren vertelde ze ons dat we tussen de ¨Locals¨ zouden staan (helaas geen zit plaatsen) en dat het goed was als we onder het afdak gingen staan omdat er nogal eens wat naar beneden kon worden gegooid, denk aan spuug, plas en dat soort dingen. Nou zijn we natuurlijk al aardig wat gewend maar we waren maar al te blij dat we de raad hadden opgevolgd. Vanaf de tribune boven ons (fans van de tegenpartij) werd er geregeld gespuugd en kwam er ook geregeld iets vloeibaars naar beneden (we denken nog steeds dat het echt alleen maar water was..!!!). De wedstrijd werd helaas verloren door Boca maar de sfeer was er niet minder om. Er werd constant gezongen en gesprongen zelfs toen ze achter stonden ging het gewoon door. Een erg leuke ervaring om mee te maken.

We zijn elke dag op pad geweest en hebben dan ook al erg veel van Buenos Aires gezien, zoals ¨El Caminito¨ dit is een klein straatje met allemaal gekleurde huisjes. Het straatje waar het om gaat is echt heel erg kort maar het gaat vooral om de sfeer die er hangt. Op straat wordt de Tango volop gedanst en oude mannen doen hun best om mooie liedjes te zingen. Je krijgt er een beetje een nostalgisch gevoel van.
Het centrum is ook erg mooi het is alleen jammer dat de Argentijnen erg van protesteren houden. Elke dag hebben we wel een staking of protest gezien. Ook zijn ze heel veel gebouwen aan het restaureren zodat we ze niet goed kunnen zien en er niet in mogen. Jammer maar helaas, moeten we maar gewoon een andere keer terug komen!!

Eigenlijk wilde we vandaag naar Uruguay gaan maar Thijs heeft last van hooikoorts (hier is net de lente begonnen) waardoor hij amper kan ademhalen en steeds moet hoesten dus hebben we maar besloten om vandaag even binnen te blijven. Hopelijk voelt hij zich morgen beter zodat we als nog kunnen gaan.
Donderdag avond vliegen we weer terug naar Guadalajara waar we zaterdag ons afscheidsfeestje hebben. Dan hebben we nog een week waarin de verhuizers alles in komen pakken en dan vertrekken we maandag 20 oktober richting Holland. We komen dan de 21ste aan. We kijken er al erg naar uit om iedereen te zien en gewoon weer in ons appartementje te zitten. Het enige waar we een beetje tegenop zien is het weer, maar het kan Thijs op dit moment niet meer zo veel schelen als het maar geen lente is hahaha

Groetjes Maaike en Thijs

• 07 Oktober 2008 - 18:27

Coen En Anke:

Hallo vakantiegangers,
    Zo te zien vermaken jullie nog wel even, geniet er nog van vooral van het weer (dan maar hooikoorts!!) want hier is het niet geweldig.
    Nog 2 weekjes en jullie zijn weer THUIS!! Alvast welkom thuis en tot snel dan waarschijnlijk.... Groetjes

• 07 Oktober 2008 - 19:19

Daan En Ellen :

Hey Thijs en Maaike,

Nog even en jullie zijn weer in NL! Helemaal gezellig natuurlijk! Maar eerst nog ff lekker genieten van jullie vakantie, die is zo te horen helemaal top! We hopen wel dat Thijs zich snel weer beter voelt zodat jullie nog meer mooie plekjes kunnen ontdekken voordat jullie weer terug naar Mexico vertrekken. Nou nog heel veel plezier tijdens jullie vakantie en we spreken jullie snel weer! Geniet ervan!!

Veel liefs Daan en Ellen.

• 08 Oktober 2008 - 10:53

Tom En Annemiek:

Ziet er weer gaaf uit, wist niet dat Thijs ook de tango kon dansen!! Vrijdag kunnen we eindelijk weer even bijkletsen. Veel liefs vanuit een regenachtig NL!!!

• 10 Oktober 2008 - 11:01

Judith:

Hoi!
    Zo te zien en te lezen hebben jullie een mooie vakantie gehad. Fijn! Hopelijk zijn jullie weer goed gearriveerd in Mexico. We bellen snel!
    XXX Judith & Rob

• 11 Oktober 2008 - 09:55

Ruud:

Heey koning en koningin van Holland! Leuk verhaal weer en vooral mooie foto's!! Geniet nog van jullie laatste dagen in Guadelajara, neem nog goed afscheid van de inmiddels vertrouwde dingen als het mooie weer natuurlijk, collega's en het goede eten. We spreken snel!!

• 12 Oktober 2008 - 11:26

Yvonne:

ha bijna Hollanders
    Leuk om jullie foto's te bekijken. Ik ga er vanuit dat jullie bij thuiskomst de tango voor ons dansen. Dat zag er goed uit Thijs.
    Tot snel.

Yvonne

• 12 Oktober 2008 - 20:05

Loes:

Hoi Maaike en Thijs,
    Laatste daagjes. Geniet er nog even van. Heb je het nog een beetje droog gehouden op het feestje? Die rare snuiter op de foto lijkt wel op de rode duivel uit Belgie.
    Groetjes Loes