Estadio Azteca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Estadio Azteca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Estadio Azteca

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

21 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden sinds ons laatste bericht. Dit betekent niet dat we niets meer meegemaakt hebben, maar is gewoon lamlendigheid van onze kant (zoals je ziet weten we ons aardig aan te passen aan de Mexicaanse cultuur). Zo zijn de Chivas ondertussen kampioen van Mexico geworden, zijn we met de feestdagen alweer in Nederland geweest en zijn vorig weekend Edwin en Michel bij ons op bezoek geweest om van de prettige klimatologische omstandigheden hier te genieten (+25 hier, terwijl het in Taber, Canada -25 was).
Maar later hierover meer, eerst nog een sfeerimpressie van de halve finale van het Mexicaanse kampioenschap tussen Chivas en America. America komt uit Mexico-Stad en speelt zijn thuiswedstrijden in het enorme Estadio Azteca (Aztekenstadion). Natuurlijk is ons verblijf in Mexico (in ieder geval voor mij) niet compleet zonder een bezoek aan dit gigantische blok beton, waarin 115.000 Mexicanen passen (plus 2 Nederlanders dus). Samen met enkele collega's dus de reis naar Mexico-Stad ondernomen. Hoewel de wedstrijd in een bloedeloze 0-0 eindigde (wat voor "onze" Chivas voldoende was na de 2-0 thuis), was de sfeer schitterend. Dat mocht ook wel, omdat we in totaal 11 uur in de auto hebben gezeten (5,5 uur heen en 5,5 uur terug). Nou, dat was het wel voor nu, binnenkort meer over het bezoek van Edwin en Michel. Het is hier trouwens nu echt winterweer, zo'n 20 graden met bewolking. Niet zo gek dus, dat ik met een flinke verkoudheid binnen zit, kuch, kuch!
Groeten Thijs en Maaike

• 21 Januari 2007 - 20:25

Eric:

Dan spoor je echt niet als je 5,5 uur gaat rijden voor een voetbalwedstrijd ......

• 21 Januari 2007 - 21:11

Thijs:

Weet ik, maar doen we toch!

• 22 Januari 2007 - 21:36

Ditomassi:

Chivas rule!
    Zal weer genoeg stof tot verhitte discussie bij de BBQ met de buren opleveren. Ik zie het al helemaal voor me. De buurvrouw is natuurlijk helemaal uit haar dak gegaan.
    Wat die 5,5 uur rijden naar Mexico District Federal betreft dat is nog niks. Sommige mensen trekken er een extra dag voor uit om te proberen in 5,5 uur in Mexico stad te komen (op het vliegveld dan wel) hehehehehe.
    Massel Tom en Annemiek

• 23 Januari 2007 - 09:38

Yvonne:

Maaike vond jij het ook gezellig, of deed je het allemaal voor je liefje?
    Dan blijft het ook nog 0-0 saaaai.
    Maar het zag er wel gaaf uit en Thijs was weer gelukkig. Wat wil je nog meer?
    Doeg

• 23 Januari 2007 - 12:11

Rene:

Hee Thijs en Maaike

Leuk om weer iets te lezen van jullie! De winter begint hier nou ook bij ons is het nou ook 20 graden. Onder 0 wel te verstaan! En afgelopen nacht was het zelfs -26. Ja lekker temperatuurtje...maar als echte hollanders niet opgeven he, gewoon met de fiets!!!! 5,5 uur het klinkt veel als je Nederland gewend bent, maar hier is het ook dood normaal! En in Limburg beginnen al te klagen als ze naar Amsterdam moeten ofzo.... hehehe Echt super vette foto's!!! Mooi stadium, heb je gekeken hoe ze het gemaakt hebben? Kun je het na gaan bouwen op sportpark De Vlies!!

Nog 9 dagen en dan NL!!

Moi moi

• 24 Januari 2007 - 09:30

Marjanne:

Ha,

Nou maaike een das om met 20 graden!!! Of is dat omdat je zo'n trouwe supporter bent.

Groetjes

• 24 Januari 2007 - 17:35

Ruud Berkers:

Hey Thijs en Maaike!!

Leuke verhalen, ik hoop dat wij over 3 weken als we naar jullie toe komen ook naar een wedstrijd van de Chivas kunnen gaan, maar ja we zien wel of we het halen. Kheb er in ieder geval wel veel zin in. Tot snel!

De Mzzls

• 26 Januari 2007 - 13:26

Ellen:

Wak, nog maar even en dan komen wij richting jullie!! Heb er zin in!! Wordt lekker genieten van het mooie weertje!

Kusjes!

• 31 Januari 2007 - 19:05

Anoniem:

nog een america-fan gezien met een geit op de kop.
    kampioen zonder Salcido zijn er zoveel nieuwe spelers bijgekomen?

• 31 Januari 2007 - 19:06

Anoniem:

de laatste reacties staan onderaan in de rij?

• 27 Februari 2007 - 04:22

Tommel:

Hey luitjes,

UPDATEN DIE HANDEL!!!!
    Ben benieuwd naar de fam Berkers experience!

• 27 Februari 2007 - 11:35

Ruud:

Onze Berkers experience was echt in één woord ge-wel-dig, ik heb het echt goed naar mijn zin gehad!! Het was mooi weer, op het eind zelfs 30 graden Celsius en geen wolkje aan de hemel. Het weekend in Puerto Vallarta was wel het hoogtepunt. Maar binnenkort zal er hier wel een verhaal gepost worden met foto's, enzo. Groeten!!!

• 03 Maart 2007 - 16:38

DIEGO:

AH ES MUY LINDOOOOOOOOOO!!!
    PERO EL DE RIVER PLATE EN ARGENTINA ES MUCHO MAS LINDO!!
    JAJA BROMA ESPERO QUE HABLES ESPAÑOLª!ª
    BESOS

• 04 Maart 2007 - 18:35

René Vd Pas:

Hee Thijs en Maaike
    Wordt weer tijd voor een update of niet soms!!Vandaag 0-0 tegen VCH. Wedstrijd voortijdig afgefloten omdat het uit de hand liep. Kopstoten, supporters die het veld op rennen en Dirk een blauw oog slaan je kent het wel........... Maar je broer was erg goed bezig......vanaf nou elke week 0 tegendoelpunten!

Groeten Rene