Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!!!

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

05 Maart 2007 | Mexico, Guadalajara

Hola familia y amigos,
Waar Thijs is gestopt mag ik weer verder gaan!! Waar waren we gebleven.......oh ja, de gebroeders Camps!! 11 januari was het zo ver we mochten de gebroeders van het vliegveld in Guadalajara gaan halen. Ze waren er iets eerder dan wij maar uiteindelijk hebben we nog even op ed erpel mogen wachten omdat die hoog nodig een koffie moest bestellen! Edwin en Michel waren al even in Mexico, Chihuahua wel te verstaan!! Ze hadden daar al heel wat gezien en ze hoopten dat het hier een beetje beter zou zijn. Helaas..... hier in Guadalajara rijden ze ook als gekken, een kentekenplaat is niet verplicht en de auto's komen niet allemaal door de keuring. Daarnaast zijn verkeersborden er om genegeerd te worden. Het afval ligt hier soms ook langs de weg al was dat hier beduidend minder dan in Chihuahua (als we Edwin en Michel mogen geloven!). Omdat de gebroeders van het koude Canada kwamen zijn we vrijdag maar even naar het strand van Manzanillo gegaan om op te warmen. Daar werd niet alleen het lichaam opgewarmd maar ook de kantel arm goed getraind. Aan het einde van de middag mochten we 21 coronas en 1 sprite (voor Maaike) afrekenen, dus die ober had zijn fooi wel verdiend! Zaterdag moesten we weer terug naar huis omdat Thijs moest voetballen, ook belangrijk!! S'avonds hadden we nog een gezellig feestje bij Asia en Jorge waar de tequila er weer goed in ging.
Zondag was er na het voetballen tijd om even naar Tequila te gaan, om het proces te bekijken hoe ze Canadese diesel bereiden, althans volgens Michel stoppen ze dit in Canada in de traktoren!!!
Maandag nog even naar het werk van Thijs en daarna weer terug naar Canada. Het was een heel gezellig lang weekend!! Helaas hebben we geen foto's omdat onze camara het niet deed! Ik heb Edwin gevraagd om me de fotos toe te sturen maar dat wil nog niet echt lukken, dus.. de fotos hebben jullie nog te goed.
10 februari was het dan zo ver! De Familie Berkers zou om 5 uur op het vliegveld van Guadalajara zijn. Maar je weet, de Familie Berkers zou de Familie Berkers niet zijn als ze hun vlucht niet zouden missen!!! Dus hebben ze voor het gemak het vliegtuig in Amerika gemist zodat wij voor noppes om 5 uur op het vliegveld waren hahahaha uiteindelijk kwamen ze om 9 uur aan. Maar je weet, de Familie Berkers zou de Familie Berkers niet zijn als ze geen koffer kwijt waren, maar die werd gelukkig de dag erna bezorgd. Ja ja, na een heel avontuur waren ze dan eindelijk in Mexico! Jan, Nettie, Ellen en Ruud!! Ze hadden voor ons ook nog eens 8 zakken borrelnootjes en 2 kilo drop meegenomen (die mogen vaker komen!). Na zondag eerst voetballen van Thijs te hebben gekeken hebben we daarna lekker geBBQ'ed met de buren en Nacho en Emma. De rest van de week is de Familie zelf op pad gegaan. Eerst naar de vlinders van Morelia en daarna naar Tequila. Ze hebben ook nog even het centrum van Guadalajara onveilig gemaakt om daarna met z'n zessen naar Puerto Vallarta te vertrekken. We zouden vrijdags eigenlijk op tijd vertrekken tot we een telefoontje kregen van de buren dat hun hond aan het bevallen was!! Daar moesten we natuurlijk eerst even naar gaan kijken!! Helaas heeft maar 1 puppy het overleefd, de andere 7 zijn gestorven dus geen puppy voor Thijs en Maaike! Was ook maar beter zo, een hond met een hazelip is ook geen gezicht.
Eindelijk aangekomen in Puerto Vallarta mochten we maar een paar minuten van de zon genieten: balen!!!!!! Hopelijk zou het morgen beter zijn!! En dat was het gelukkig ook. S'morgens vroeg op om met de boot naar de walvissen te gaan kijken. Op de boot kregen we eerst een heerlijk ontbijtje, of niet Jan!? En toen op weg naar de walvissen. De weg er naar toe was niet voor iedereen aangenaam. Zo zat jan beneden omdat zijn ontbijtje (tropisch fruit, ja wat een boer niet kent is rommel!!) niet goed gevallen was, en zo zat Maaike beneden omdat die nou eenmaal vaak ziek wordt op een boot!!! Maar gelukkig voor Maaike kwam het ontbijt er na een uurtje uit zodat zij zich ook bij de feestende menigte boven op de boot kon begeven. Er was een open bar en daar hebben de gebroeders en zuster Berkers optimaal gebruik van gemaakt, de cuba libres gingen er goed in!! We hebben gelukkig ook nog walvissen gespot want daar kwamen we uiteindelijk voor, toch? S'middags hebben Ellen en Maaike zich op het strand gesetteld. Ruud, Nettie en Thijs zijn een proefduik gaan nemen omdat zij de dag erna zouden gaan duiken. En Jan? Joost mag weten wat Jan gedaan heeft (fatsoenlijk voer geritseld??). Helaas voor Ellen was de combinatie van alcohol en zon niet de goede. S'avonds lag zij in bed met een aardige zonnesteek en zat de rest beneden in het restaurant naar dansende fossielen (bejaarde amerikanen) te kijken. De tweede week heeft de Familie genoten in Guanajuato en heeft Ellen een ochtend met Maaike op school meegekeken. En natuurlijk stond iedereen te springen om enkele voetbalwedstrijden mee te pikken (Tecos-Toluca en Chivas-Monterrey). Voor het vertrek naar NL moesten er natuurlijk ook wat souveniertjes gekocht worden dus gingen de dames op naar Tonala!! Ze hebben daar behoorlijk wat gekocht maar helaas zijn de souveniertjes niet heelhuids in Nederland aangekomen (weer een reden om terug te komen!). 24 februari was het dan weer zo ver de Familie ging weer richting Nederland. Zij een tas met kapotte souveniertjes rijker en wij 20 wc rollen armer!!
Ons leventje gaat hier weer verder, alleen nu onder zeer prettige klimatologische omstandigheden (of niet, Edwin en Michel)! Elke dag 30 graden vinden wij niet erg!!
Kim Kusters is de volgende die ons komt vergezellen, we kijken er al naar uit!!
Tot die tijd:
Disfruta Holanda y hasta luego!!
Besos Maaike en Thijs

• 05 Maart 2007 - 11:25

Linda:

Ha Maaike en Thijs

Toch nog alles goedgekomen met fam. Berkers?hihihihi
    Alle tequilla weer overleeft zo te horen, heeft in ieder geval geen verkeerd gedaan want je hebt weer een leuk stukje uit je mouw weten te schudden, had colomniste geworden!!

groetjes Linda

• 05 Maart 2007 - 13:05

René :

Ha Thijs en Maaike

Zozo mijn vorige bericht werkte goed, ik vraag om een update en de volgende dag staat het online. Is het niks om een eigen hotel of reisorganisatie te beginnen? Jullie krijgen zoveel gasten bij jullie thuis.

Gr. Rene

• 05 Maart 2007 - 13:13

Thijs:

U vraagt, wij draaien!
    Dat gaat weer goed met voetballen Rene, de eerste wedstrijd er weer bij en meteen een massale knokpartij! Al weer helemaal gewend in Nederland? Tot in april, dan zijn we weer een weekje in NL. Groeten,
    Thijs

• 05 Maart 2007 - 15:58

Edwin Camps:

He Thijs en Maaike,
    Allereerst hardstikke bedankt voor jullie gastvrijheid, we hebben er enorm van genoten daar. Van plus 28 naar min 22 is inderdaad een hele klap in mijn door de zon getinte benen ( auw, auw, zie ook eens een keer wat UV straling ) heb michel gezegt de fotoos alsnog te sturen, maar hij zei: wat gebeurd in Mexico, blijft in Mexico..... vertelde Hanneke niet alles denk ik... Grapje natuurlijk. Ze komen er spoedig aan. Groeten aan iedereen daar ( ook aan de pool )en fijn dat Jan, Netie, elle en Ruud het ook goed hebben gehad.
    Daag.
    PS. Had Thijs wel een hemd aan en z`n bord met soep op?

• 05 Maart 2007 - 16:28

Ruud:

maaike waar blijft die brief ivm adres Oirlo?

• 05 Maart 2007 - 20:21

Maaike:

Heej Ruud, vind je een verjaardagskaart niet genoeg??

• 06 Maart 2007 - 13:22

Wilma:

Leuke foto"s van de Familie en Maaike ik heb maar twee foto"s ontvangen van de pups waren overigs wel mooie foto"s tot snel kusjes mam.

• 07 Maart 2007 - 19:18

Ruud:

ja sorry erg bedankt voor de mooie kaart. Een bijna dood ervaring in Mexico. tot april groeten Ruud

• 08 Maart 2007 - 15:23

Tomassi:

Hola mis Amigos!
    Goed verhaal Maaike, lijkt er wel op dat jij wat meer van de schrijf-schrijf bent dan je nog steeds zeer gezond uitziende wederhelft.
    Het ziet er iig nog steeds gezellig uit, dus wij moeten maar weer voorzichtig wat richting die kant plannen, maar ja we moeten eerst nog settelen in China en tripje Australia. We zien wel.
    Veel plezier met Kim en tot gauw.
    By the way, Ik ben met Annemiek ongeveer tot 7 april in NL, als we een gaatje vinden moeten we wat proberen af te spreken.
    Tommel

• 11 Maart 2007 - 16:54

Wilma Manders:

Hallo Thijs en Maaike
    Jullie hebben het daar we gezellig zo te zien en te lezen. Leuk.
    Wij hebben de hele middag(annemiek is ook hier) buiten bij het tuinhuisje in de eerste lentezon gezeten. heerlijk.Het is nog wel niet zo warm als bij jullie maar het was wel genieten.

Hoe is het met Thijs z'n hersenschudding.(dit las ik op Tom z'n site.

groetjes WIlma

• 12 Maart 2007 - 15:37

Nienke:

Buenos dìas amigos!

Heel leuk geschreven Maaike. We kunnen nu ook eens zeggen dat het weer super is hier. Maar in plaats van met een pintje de schaduw op te zoeken... moet er in de tuin gewerkt worden.

De groeten!

• 14 Maart 2007 - 01:03

Marian:

Ik zag dat je een reactie op mijn site had achtergelaten en dacht ik laat mij niet kennen en ga ff snuffelen op jullie site!! Erg leuk om alle foto's te zien en de verhalen te lezen. Toch makkelijk zo'n site!!! Hier is het ook nog redelijk warm maar de winter zit er voor mij aan te komen!!! Helaas. Ik zal jullie blijven volgen de komende tijd (toch niet veel te doen op het werk!! hahaha)
    groetjes

Marian

• 20 Maart 2007 - 20:26

Judith & Rob:

Hola Familia!
    Leuk verhaal van de Berkertjes, komt me allemaal wel bekend voor (ha,ha)! Maar jullie komen al bijna weer deze kant uit.....Feestje bouwen met the family hé! Tot snel! Gr.Judith en Rob