Dope en vlinders! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Dope en vlinders! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Dope en vlinders!

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

26 Maart 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hola hola,
Na het bezoek van pap, mam, Ruud en Ellen hebben wij natuurlijk niet stil gezeten. Sterker nog, de volgende dag ben ik keihard op mijn achterhoofd geketst tijdens het voetballen. Nu maak ik wel vaker eigen goals, maar nu wist ik echt niet meer welke kant ik op moest. Slimme coach dus om mij naar de kant te halen en naar de dokter te sturen, die al snel de diagnose "hersenschudding" klaar had en mij met een doos pillen naar huis stuurde. Nu zijn ze hier nog al van de pillen en dergelijke, dus zat ik meteen 2 weken onder de dope.
Enigzins verdoofd toch maar weer aan het werk gegaan, want er stond een reis gepland (werk ja) naar Puebla en Tuxtla Gutierrez (Chiapas). Vooral Chiapas was een lucratief reisje, aangezien deze klant (Alpesur) 150 ton biggenvoer per maand gaat bestellen. Alpesur is zoiets als de plaatselijke Hendrix UTD, en wij mochten hun distributeurs blij maken met biggenvoer waarvan de biggen niet aan de slinger raken. Naast lucratief was Chiapas ook nog eens heel mooi.
Afgelopen maandag 19 maart was een nationale feestdag, dus weer een lang weekend. Dit weekend stond Morelia op het programma, dus zondagmorgen (na het voetballen natuurlijk) in de auto naar Morelia, wat op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Na een kamer geboekt te hebben in het hippie-hoofdkwartier van Morelia (keiharde bedden voor nog geen 15 Euro per persoon), bleek Morelia wel een hele mooie stad te zijn.
De volgende dag het hoogtepunt van de trip: de Monarch-vlinders in het El Rosario reservaat! Elk jaar zo rond oktober/november vliegen deze Monarch-vlinders van Canada en het noorden van de VS naar dit kleine stukje bos om te overwinteren en daarna in maart te paren. Komen wij daar aan, zijn er net meer dan 250 miljoen Monarch-vlinders met elkaar aan de gang. Ze zijn niet echt van de snelle, aangezien ze er 3 dagen over doen om te paren. Hierna zijn de mannetjes zo uitgeput, dat ze het al gauw begeven, wat niet zo gek is natuurlijk. De vrouwtjes vliegen terug naar het noorden om de eitjes te leggen en daarna zelf te sterven.
Onvoorstelbaar veel vlinders dus, wel een hoogtepunt tot nu toe!
Verder gaat alles zijn gangetje hier. Maaike heeft op haar werk te horen gekregen dat ze ook bij de nieuwe eigenaren van de kleuterschool mag blijven en zelfs opslag krijgt. Ook nog een keer met enkele Mexicaanse vrienden op stap geweest, en morgen komt Kim Kusters ons bezoeken. Zal dus wel weer strand worden van het weekend, en tijdens Semana Santa gaan we de treinreis tussen Chihuahua en Los Mochis doen, wat echt schitterend moet zijn. Hierover later meer dus. Over een paar weken zijn we weer een weekje in Nederland, dus, tot dan!
Groeten Thijs en Maaike

• 27 Maart 2007 - 16:49

Ruud:

Mooi verhaal tot snel in Oirlo groeten Ruud en Irene

• 27 Maart 2007 - 18:25

Annemiek:

ik zie geen vlinders maar geloof jullie meteen als je zegt dat er heeeeel veel waren. De Chinese les gaat goed. Vanavond lekker op het terras gegeten en gebierd. Zien jullie waarschijnlijk net niet meer, veel plezier met Kim. Tot snel

groet Annemiek en tom

• 27 Maart 2007 - 18:58

Tom Zelluf:

Ni hao,

Ni hui shou ying yu, hai shi hui shou he lan yu ma?
    Wo men zhu zhai Yantai zi yue shi zi jiao!

Zoals je ziet wordt het al wat met ons Chinese.
    Vertaling:
    Spreek jij Engels, of spreek je Nederlands?
    Wij wonen in Yantai vanaf 14 april!

Wat die vlinders betreft ik geloof dat die bomen helemaal vol zitten of niet? Anders zie ik ze ook niet.
    En dat cultuur snuiven van jouw dat is ook weer niet verkeerd. Zal Maaike ook blij mee zijn dat je zonder haar wel die interesse in de cultuur stelt!
    Geniet er van zoveel je kan!

We gaan jullie iig in September proberen te zien!

Groetjes uit A'dam.
    Tom en Annemiek

• 27 Maart 2007 - 20:35

Maaike:

De oranje vlekken op de bomen dat zijn de vlinders en neem maar van mij aan dat het er heeeeeel veel waren!!

• 28 Maart 2007 - 08:18

Wilma:

Wat hebben ze het toch goed van het ene tripje naar het andere gelijk heb je als je straks weer terug bent zit je zo weer in het ritme van werken voetbal en nog eens werken. groetjes mam.

• 28 Maart 2007 - 10:25

Ruud Berkers:

Hey Hey! Wat hebben jullie het toch goed daar!! Kwou dat ik er (in Mexico) nog was. Dus jullie zijn eindelijk ook de vlinders wezen bekijken. Het lijkt erop dat jullie er wel iets meer gezien hebben dan wij, jullie zijn dus wel op het goede moment van de dag (in de ochtend) daarheen gegaan. Nouja toen wij er al waren was het al heel indrukwekkend. Tot snel in Nederland!!

• 28 Maart 2007 - 16:45

René :

Ha Thijs en Maaike

Hmmmm....ik kan de oranje vlekken toch niet ontdekken hoor? En werkt dat paren van die vlinders niet aanstekelijk? Ondertussen al een kleine in verwachting miss!!?! Het is hier nou in ieder geval toch vrij populair om zwanger te zijn.

Gr. Rene

• 29 Maart 2007 - 01:35

Anoniem:

Wie weet!

• 29 Maart 2007 - 08:39

Ellen:

Leuk leuk leuk! Veel plezier met Kim en tot snel!

Kusjes Ellen!

• 01 April 2007 - 13:07

Judith & Rob:

Wat een mooie vlinders.......we zagen ze écht goed(ha,ha!). Mooi stadje Morelia, komt ons ook bekend voor! Veel plezier met de treinreis en tot in Hollandia! XXX

• 03 April 2007 - 15:27

Nienke:

Jullie zijn toch wel lopend naar de vlinders geweest? Of hebben jullie je heel decadent laten vervoeren op een paard?

• 06 April 2007 - 05:14

Marian:

He maaike,thijs en Kim ( als je er nog bent)

Nee scott is geen liefde, hij was een irritante aussie die dacht grappig te zijn en noemde mij de hele tijd MILKMAID!!! Echt super erg.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik maak nog niet zoveel spannends mee.
    Jammer dat jullie annemiek en tom net gaan missen!!!
    Ik ga nu naar Melbourne dus er komt snel weer een nieuw spannend varhaal vanuit down under.

Groetjes
    Marian