Vakantie met Kim - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Vakantie met Kim - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Vakantie met Kim

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

27 April 2007 | Mexico, Guadalajara

Hallo iedereen,
We zijn in de tussentijd al even in Holland geweest maar voor we vertrokken hadden we nog bezoek van onze Amiga Kim!! En dat willen we natuurlijk ook even vertellen.
27 Maart was het dan weer zover. Ik mocht Kim Kusters afhalen van het vliegveld!!! Kim had er al 2 weken in Guatemala met Heidi op zitten dus ze sprak alweer vloeiend Spaans; "Hola, grasjas en muy bien!!!". Kim had niet veel tijd om van de vliegreis bij te komen want woensdag ochtend moest er meteen gewerkt worden!! Op mijn school mochten de kinderen paaseieren gaan zoeken. Alle kinderen waren in opperbeste stemming want de paashaas had de wortel en brokjes opgegeten die ze buiten hadden neer gezet en gelukkig had hij ook behoorlijk wat eieren (en een golfbal) achtergelaten voor de kinderen. Na deze actieve ochtend was het even tijd om in het winkelcentrum te relaxen met een lekkere kop koffie. De volgende dag gingen we naar Tonala, want Kim wilde nog wat vazen kopen voor thuis. Ik had s'morgens Thijs naar het werk gebracht zodat we een auto hadden, maar.... net voor we wilden vertrekken viel de stroom uit zodat we de poort van de garage niet meer open kregen. Normaal duurt dit een paar minuten maar deze keer duurde het langer dan 2 uur!!! Gelukkig kwam onze buurman thuis eten zodat hij de poort handmatig (en met een schroevendraaier) open kon maken zodat Kim toch nog haar vazen kon gaan kopen.
S'avonds zijn we nog op stap gegaan met Jorge, eerst wat drinken in de Cubaanse bar en daarna met de voetjes van de vloer op de Cubaanse muziek. Kim vertelde net dat ze niet zo'n held was in dansen maar daar kwam al snel verandering in toen Jorge haar mee nam naar de dans vloer en ze een privé les salsa dansen kreeg.
Het weekend zijn we met z'n drieën naar Manzanillo gegaan om lekker aan het strand van de zon te genieten. Thijs verveelde zich al snel maar gelukkig vermaakt hij zich ook alleen want Kim en ik hadden maar een doel en dat was in de zon liggen en branden maar!!!! En ik kan je zeggen dat dat goed gelukt is!!!!
Maandag mocht Thijs weer gaan werken en zijn wij naar de Primavera gegaan. Dit is een groot bos aan de rand van Guadalajara. We begonnen heel fanatiek met wandelen naar een riviertje, daar aangekomen dachten we onze voeten af te gaan koelen, maar toen bleek het water wel erg warm dus niet echt vekoelend. Toen maar op naar de Spa die even verder op lag maar hier hing maar een raar sfeertje dus daar zijn we ook maar niet al te lang gebleven. Uiteindelijk dat hele stuk maar weer terug wandelen. Gelukkig kwam er een politie wagen voorbij die ons wel even een ritje achter in de bak wilde geven, dat is weer eens wat anders dan een taxi!!!
De volgende dag vol goede moed naar het meer van Chapala waar we fietsen hadden gehuurd om een beetje rond te fietsen. Maar helaas was dit niet zo'n succes. De zadels waren erg hard, de Mexicaanse mannen wel erg brutaal en toen ging het ook nog regenen!!!! Maar tussen het gemopper door hebben we flink gelachen!!!
Woensdag zijn we naar Chihuahua vertrokken om met El Chepe (trein) van Chihuahua naar Los Mochis te gaan. We hebben een tussenstop in Creel gemaakt, waar we naast van het mooie uitzicht van de Copper Canyon ook nog hebben genoten van een feest van de Tarahumara-indianen. Maar dat verhaal en de foto's hebben jullie nog van ons te goed.
Groetjes Maaike en Thijs

• 30 April 2007 - 22:05

Wilma:

Super mooie foto: maaike en weer een leuke vakantie gehad met kimmetje liefs mam.

• 01 Mei 2007 - 15:29

Ellen:

Echt leuk om jullie verhalen te lezen! En heel erg leuke foto's! Jullie hebben een supertijd gehad met Kim, dat zie ik wel! Had ook niet anders verwacht..

Wacht met smacht op jullie volgende verhaaltje!

Kusjes Ellen!

• 02 Mei 2007 - 11:21

Yvonne:

Wat lief die kleine kindjes met die paashaas oren. Geloof helemaal dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Het ziet er allemaal mooi uit.

• 04 Mei 2007 - 07:30

Kimmie Zelf:

Hejhej!! Joajoa, dor bin ik dan ok es woh mit enne reactie! ;-)

Maarruh je hebt wel de mooiste foto's van kim uitgezocht met het luie oog of nou ja luie ogen! haha!! Nee ge het ut moi ien elkaar gezet megje!
    Leuk he om dat weer terug te kijken en lezen, krijg je weer helemaal de kriebels alsof je daar bent! want ut was toch zo skon en leuk woh!

L-I-N-G-O!!!!!!

'Nezel! hahaha!!

Nou goed weer genoeg gekletst, ik spreek je wel weer op de msn, kunnen we weer lekker ver zwetsen!

Liefs kim

• 04 Mei 2007 - 15:46

Ruud:

Wat kun jij goed opschieten met kinderen, wordt het niet eens tijd omzelf ............. Erg mooie foto's van Kim en jou. groeten Ruud

• 07 Mei 2007 - 19:34

Judith & Rob:

Leuke foto's, zo te lezen was het een geslaagde vakantie. Vooral L-I-N-G-O deed het goed! Ha,ha!
    Groetjes Judith en Rob

• 08 Mei 2007 - 17:24

Iemand Van Het Urst:

Respect voor het 2e elftal dat ze toch nog klassebehoud hebben weten te bewerkstelligen chapeau

• 09 Mei 2007 - 16:14

Hans Winkelhag:

Super jongens allemaal aan mij te danken Gratuliere