Sierra Tarahumara - Reisverslag uit Creel, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Sierra Tarahumara - Reisverslag uit Creel, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Sierra Tarahumara

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

12 Mei 2007 | Mexico, Creel

Hola hola,
Hier zijn we dan weer. Zoals Maaike in het vorige bericht vertelde, hebben we tijdens Semana Santa (week voor Pasen) de beroemde treinreis door de Kopervallei gedaan, die gaat van Chihuahua in het noorden van Mexico naar Los Mochis aan de Pacific. Deze treinreis gaat dwars door de bergketen Sierra Madre Occidental, het leefgebied van de Tarahumara-indianen. Op woensdagavond zijn we (Maaike, Kim en ik) naar Chihuahua gevlogen om donderdagmorgen vroeg om 06.00 uur op de trein te stappen, en jawel, hij vertrok ook nog op tijd ook! 's-Middags uitgestapt in Creel, epicentrum van de Tarahumaras. Vrijdags op scooters de Sierra Tarahumara in, een berggebied met allemaal indianendorpjes. Nu hadden die indianen ook net groot feest, konden we mooi een beetje meedoen. Welkom geheten door de plaatselijke drumband, opperhoord en medicijnman, werden indiaanse dansen opgevoerd. Blijkbaar rennen deze indianen soms wel 2 marathons per dag op blote voeten! Toch maar op de scooter verder. Zaterdag weer verder met de trein voor het mooiste stuk van de treinreis: de Kopervallei.
Het laatste stuk ging door de Sonora-woestijn, zodat we ook nog enkele cactussen op de gevoelige plaat konden vastleggen. Aangekomen in Los Mochis was het tijd om afscheid te nemen van Kim, die weer terug ging naar Nederland.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien, was het het echt een schitterende trip, een aanrader. Ook nog wat foto's bijgevoegd van het jaarlijkse voetbalfeest van de Tesistan Jaguares (met 2-2 gelijkgespeeld tegen semi-profs, doelpunt T.B.)! Nou, ik hou ermee op, maar we houden jullie op de hoogte!
Adios Thijs en Maaike

• 13 Mei 2007 - 11:07

Dorina:

Hallo,
    dat ziet er goed uit!!! Jullie vieren niet alleen vakantie als jullie in Nederland zijn, maar ook daar in Mexico!! Dat doen jullie goed! Mooie foto's!
    groetjes Dorina

• 13 Mei 2007 - 14:48

Kimmetje Kusters:

hola!

wer un moi stukske! Leukleuk! Je hebt wel goed de loney planet er bij gepakt volgens mij, met die namen. Erg leuk! bin un bietje jaloers dat ik dat niet gedaan heb.. dom dom, maar ja! tis nie anders!

En goed bezig thijs met voetballen! Als dat straks ok mar ien Iesselstien zoe gut lukken!!!

Groetjes!

• 13 Mei 2007 - 15:05

Ellen:

Leuk verhaal! Echt leuk die treinreis, wil ik ook wel een keertje doen! Tot snel, kusjes Ellen!

• 13 Mei 2007 - 15:29

Ruud:

Thijs wat een afknapper ik had zo'n hoge pet van jou op, Hoe oud is dat varken op de foto volgens mij net zo oud als Nacho. Stop is wat meer vitamines in dat voer. En van dat doelpunt geloof ik ook niets. Ik heb 1 wedstrijd van jou gezien en dat was nog slechter als ysselsteyn 1.
    Dit kunnen we toch niet controleren en verder super mooie foto's lijkt wel een beetje van dat boek arendsoog en witte veder. Geweldig. groeten Irene en Ruud

• 13 Mei 2007 - 16:11

Tomassi:

Hola amigos,
    Ni hao ma?
    Women hen hao!
    Gaaf tripje zo te zien.
    Ik zie ook dat plaatselijk de regelementen voor IVA(Instructie Verantwoord Alcohol Gebruik) rijkelijk aan de laars worden gelapt. Een beetje bij de plaatselijke school een mega feest te organiseren daar in Benito Juarez. Die kiddo's wordt het goed bijgebracht daar. En ik zie dat we op het gebied van industrialisering nog wel wat kunnen brengen in het Mexicaanse.
    Overigens heb je knap die stofwolk gefotoshoped op die voetbal foto's, zo lijkt het tenminste nog dat er ook echt wat gebeurd op het veld.
    Ben trouwens blij dat jullie het scooter avontuur overleefd hebben! We willen jullie nog wel in China kunnen verwelkomen.
    Groetjes Tom en Annemiek

• 13 Mei 2007 - 19:02

Hey Thijs en Maaike,
    Het lijkt erop dat jullie er wel van genieten daar in Mexico! Lekker veel leuke reisjes enzo.. Leuke foto's en ik ben blij dat de Tesistan Jaguares het in ieder geval beter doen dan Ysselsteyn 1 (dat moest ook wel).. Wij komen net terug van een weekendje ver weg op vakantie helemaal naar Center Parcs Meerdal!! Het was wel een zware reis!! Maar zonder gekheid, het was wel reuzegezellig,alleen dat jullie er niet bij konden zijn op dit familieweekend he!
    groetjes Ruud
    PS. We moesten binnenkort maar weer eens webcammen!

• 13 Mei 2007 - 19:04

Ruud :

correctie: alleen JAMMER dat jullie er niet bij konden zijn

• 13 Mei 2007 - 19:33

René:

hola hola, Weer erg mooie foto's! Echt een super mooie omgeving daar. Jammer dat het scooterverhaal niet eindigd in een 'bezine op en moeten overleven in de wildernis'einde! Hehehe

Wat hoor ik nou van Ruud, de wedstrijden daar zijn nog slechter als van Ysselsteyn 1.......zow dan is het wel erg dramatisch, maarja dat is natuurlijk ook de reden dat je daar WEL kunt scoren!

Adios amigos

• 13 Mei 2007 - 20:29

El Goleador:

Ruud en Rene, ik weet dat het moeilijk is om een degradatie naar de 6e klasse te accepteren, en allicht is het voetbal bij ons ook niet super, maar nog niet zo laag als 6e klasse niveau. Misschien een goed idee om eens een tweekamp tussen Ysselsteyn 1 en Tesistan Jaguares te organiseren?? Bij deze zijn jullie als gastploeg uitgenodigd om als schietschijf te dienen tijdens de 26e verjaardag van de Tesistan Jaguares begin mei 2008!! Durven jullie de uitdaging aan??
    Tactische tip: dubbele dekking op de "goleador" van de Tesistan Jaguares!!
    Groeten El Goleador!!

• 14 Mei 2007 - 08:13

Yvonne:

Ziet er weer goed uit. leuk tripje gemaakt. Mooi al die indianen met hun gekleurde kleding.
    Ook een mooi voetbalveld. Vooral dat gras (zand) echt groen.
    Ach wat geeft het ook.

• 14 Mei 2007 - 18:33

Ruud:

Denk wel dat jullie een kans maken tegen ysselsteyn 1 maar tegen ysselsteyn 2 wordt toch een heel ander verhaal. Wij spel 4e klas. dusss

• 17 Mei 2007 - 09:02

Judith En Rob:

Zo te lezen en te zien was de treinreis geslaagd! Mooie kiekjes genomen! Wij houden deze trip ook maar eens in gedachten.......Zijn de muren inmiddels al ready? We zijn benieuwd! Alvast een fijn weekend, zal bij ons wel lukken in Gent! Spreken jullie snel weer!
    XXXX

• 24 Mei 2007 - 15:42

bedankt voor het telefoontje vanuit Cancun. tot 31 augustus

• 25 Mei 2007 - 16:35

bedankt voor het kaartje

• 28 Mei 2007 - 10:21

Rob En Judith:

Thijs,
    Van harte gefeliciteerd met je 28e verjaardag!!!!! Maak er een gezellige dag van daar in het warme Mexico! Wij gaan hier vandaag ook helemaal los met the family (ha,ha!!). Maar helaas zonder jullie erbij. We denken aan jullie!
    Dikke kus van Rob en Judith

• 28 Mei 2007 - 15:52

Tom En Annemiek:

Hola, cabron,
    Ifelicidades tu cumpleanos mi amigo.
    ia su salud!
    El mucho Coronas ir a gozar!
    Una finamente dias.
    Hasta luego en China.

Van harte kerel
    Groetjes Tom en Annemiek

• 28 Mei 2007 - 16:48

Irene En Ruud:

Thijs ik krijg je niet te pakken via de telefoon. Probeer je straks nog wel een keer te bereiken. In ieder geval van harte gefeliciteerd.

• 06 Juni 2007 - 09:13

Pauline:

Hallo daar in het lekker warme mexico. Hier is het trouwens ook best aangenaam. Zeker als je nog verlof hebt. Las dat Thijs jarig is geweest. Van harte nog jongen. Zo te zien hebben jullie het nog steeds naar je zin. Nou het beste. De groetjes uit Deurne.
    Groeten mart, pauline en x je van Puck.

• 07 Juni 2007 - 09:26

Wilma Manders:

Hallo Thijs en Maaike

Heb zojuist jullie stukje over de treinreis gelezen. Mooie natuur zeg.
    Ben nu met Tonnie bij Annemiek.
    Goed om te zien hoe ze hier wonen en werken. Nou ja werken? Tom wel maar Annemiek??
    Al veel gezien in de omgeving. Gaan morgen naar Beijing. Inspecteren of alles klaar is voor de olympische spelen.

Groetjes Wilma

• 18 Juni 2007 - 18:31

Maria Bouwman:

Hoi Maaike en Thijs, ik heb nu eens de tijd genomen en alle foto's van jullie bekeken en bewonderd. Nou Maaike, jullie hebben al het e.e.a. gezien zeg. En.. ik moet zeggen het spreekt me wel aan: Mexico. Dus.. daar moet ik dus ook een keer naar toe. Verder alles goed bij jullie? En bevalt het werk jou, Maaike. Het zijn leuke kinderen dus ik denk wel dat je het daar naar je zin hebt. Veel groetjes voor jullie tweetjes en wie weet.. tot schrijfs nog een keer.

• 24 Juni 2007 - 16:38

Ruud :

Wanneer komen jullie weer met foto's en verhalen??