World Pork Expo - Reisverslag uit Des Moines, Verenigde Staten van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu World Pork Expo - Reisverslag uit Des Moines, Verenigde Staten van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

World Pork Expo

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

26 Juni 2007 | Verenigde Staten, Des Moines

Hallo iedereen,
Omdat de verzoeken blijven binnenkomen, hierbij even een vlugge update. Ik zal het dit keer niet te lang maken, alhoewel er genoeg te vertellen valt, maar ja, het is maandagavond, dus we lopen niet over van de energie. Het regenseizoen is alweer begonnen, dus we kunnen onze lol weer op in het verkeer. Vandaag stonden de straten blank, en ook ons huis, want Maaike had de tuindeur open laten staan (ooh, ooh, ooh)! Is het huis in ieder geval ook weer gedweild!! Maaike heeft morgen haar laatste werkdag voor de schoolvakanties, en gaat vanaf volgende week 4 weken meehelpen op een zomerkamp voor peuters en kleuters, dus Maaike is de komende tijd onder de pannen. Bij ons op het werk gaat het ook goed, Milkiwean is niet aan te slepen! Hierbij een korte foto-impressie van mijn werkzaamheden de laatste tijd, zoals een congres in Yucatan en een bezoek aan de World Pork Expo in Iowa in de Verenigde Staten. Aangezien er in Mexico nog een echte "knuffel"-cultuur heerst, worden wij nog af en toe verrast met snoepreisjes. Dit keer waren wij door een van onze gulle toeleveranciers (Diamond V Mills) uitgenodigd om met 2 personen naar hun fabriek in Cedar Rapids te komen kijken, en aansluitend een bezoek te brengen aan hun "hospitality-room" op de World Pork Expo. Je kunt veel zeggen over onze Amerikaanse vrienden, maar goede gastheren zijn het wel! Na een week in de VS op andermans portemonnee geparasiteerd te hebben kwamen mijn vrolijke collega's van Hendrix UTD ook nog een weekje langs in Mexico onder het mom van een "studie"-reis. Van het studeren is niet veel terecht gekomen, maar het was zeker een geslaagde week. Ondertussen is Ysselsteyn gedegradeerd naar de 6e klasse, VVV gepromoveerd naar de Eredivisie en zijn WE weer Europees kampioen voetbal, dus rumoerige tijden op het voetbalveld. Mexico heeft zojuist de finale van de Gold Cup verloren van de Verenigde Staten, dus benieuwd hoelang Hugo "flikflak" Sanchez het nog volhoud als bondscoach. Daarnaast maakt onze Hans Westerhof weer zijn comeback op, of beter gezegd langs, de Mexicaanse voetbalvelden als trainer van Necaxa (knap als hij het een jaar volhoudt). Dus ook hier roerige tijden op de voetbalvelden, alhoewel dit niet iedereen iets interesseert! Voor meer informatie en leesplezier, zie de foto-impressie, en binnenkort zal Maaike zich ook weer melden!
Groeten Maaike en Thijs

• 26 Juni 2007 - 06:21

Annemiek & Tom:

He luitjes,

Ziet er allemaal gezellig uit. Wordt er ook nog een beetje gewerkt daar? Volgens mij werkt alleen Maaike hard in Mexico!!(Maar die discussie hadden we volgens mij al gehad)
    Wat is dat trouwens voor een gigantische BBQ; het lijkt wel een raket!

Tot snel,

groetjes Tom en Annemiek

• 26 Juni 2007 - 08:48

Heej,

Leuke foto's en verhalen!! Te hard werken is ook niet goed, en daar houd je je wel aan. Of doen jullie ook zaken terwijl je midden op de golf van Mexico met een boot vol met alcohol aan het "vissen" bent? Nog maar 11 dagen en ik hang met het vliegtuig boven Japan op weg naar Australië!!!!
    Groetjes

• 26 Juni 2007 - 15:40

Yvonne:

Ha Thijs
    Volgens mij heb jij niets te klagen.
    Ziet er gezellig uit zo'n "werkoverleg"

• 26 Juni 2007 - 15:42

Ruud:

het twed is niet gedegradeerd.

• 26 Juni 2007 - 15:46

Ruud:

Nu weet ik waarom het voer nog steeds duurder wordt!! Mooie foto's en een erg mooi verhaal tot 8 september op het vrijgezellen feest.
    Groeten ruud

• 26 Juni 2007 - 15:48

Edwin Camps:

Hallo,
    Ziet er allemaal weer erg vermoeiend uit hoor. Kan wel zien dat jullie kompleet afgepeigerd worden daar. Maar jullie zullen dat wel weer compenseren.
    Groeten

• 29 Juni 2007 - 11:38

Ellen:

Zo te lezen en te zien heb je een leuk bedrijfsuitje gehad, haha! En leuk dat Maaike deze zomer ook aan het werk kan! Tot in september!

Groetjes Ellen!

• 01 Juli 2007 - 05:30

Tommel:

Hey thijs, kzie wel dat het je nog steeds goed afgaat. Ik denk dat het op msn besproken gewichtsreductieprogramma zo weinig resultaat zal opleveren. Advies blijft staan om een Chineese kuur te komen volgen. Overigens begrijp ik niet goed waarom jullie die Zeerob een gele zwembroek aan hebben getrokken voor die foto met het zielige visje aan de haak \;). Overigens wil ik niet bij de hand zijn, maar die Mega BBQ, eerder betiteld door Annemiek als "Raket", lijkt me toch echt bedoel om vlees te "roken" en niet voor BBQ doeleinden.
    Het ga jullie goed, tot gauw (september)
    DiTomassi

• 04 Juli 2007 - 18:50

Hanneke:

Hey Maaike en Thijs,
    Ik zie dat Thijs relexed aan het werk is!! Ga Zo Door!
    En Maaike hoe staat het met de auto?? Gaan we die nog op de foto zien??
    Verder veel plezier in Mexico.
    Groetjes Hanneke

• 05 Juli 2007 - 15:11

Rob En Judith:

Hej Maaike en Thijs,

Hoe staat het met de nieuwe auto? Al eentje gekocht? Toch wel prettig dat wij alvast een auto hebben als we weer een keer komen!!

Groetjes!!