Onze nieuwe auto - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Onze nieuwe auto - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Onze nieuwe auto

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

16 Juli 2007 | Mexico, Guadalajara

Hallo iedereen,

Het bezoek van de collega's van Thijs is niet voor niets geweest want het is dan eindelijk zo ver, we hebben een auto gekocht!!! En wel een ford ecosport uit 2005. Hij is natuurlijk voor ons samen maar Maaike gaat er natuurlijk het meeste in rond rijden (puerto vallarta, acapulco haha). We hebben hem afgelopen donderdag gekregen en we waren hem vrijdag avond al bijna kwijt. Na een avondje gezellig kletsen met Asia en Jorge wilde Thijs wel even uitproberen hoe hard de auto zou kunnen op een weg waar je maar 60 mag, nou harder dan 90 kwam hij niet want de politie stond al klaar om hem van de weg te plukken. Nou is hier in Mexico de regel dat als je over een bepaalde snelheid zit ze je auto in beslag nemen en laat het nou net zo zijn dat Thijs er ruim boven zat. Het werd er ook niet beter op toen bleek dat Thijs zijn rijbewijs niet bij had en de auto papieren nog op naam stonden van de vorige eigenaar. Omdat Thijs nou eenmaal niet zo'n grote ogen heeft en ook nog een beetje moe was dacht de agent dat hij wel eens dronken zou kunnen zijn. Uiteindelijk kwam er een andere agent bij die vertelde dat ze in Mexico niet al te moeilijk doen en dus mochten we de auto houden maar moeten we wel een bekeuring betalen van 500 pesos (€35).

Verder gaat het prima met ons hier in Mexico. Ik (Maaike) ben nu aan het werk op een zomerschool. Hier komen elke dag zo'n 65 kinderen die we mogen vermaken. We werken er met een paar collega's van Tic Tac Toe dus dat is erg gezellig.
De zomerschool duurt nog 2 weken dan heb ik een weekje vakantie en dan begint de school weer.
Thijs is nog steeds hard aan het werk. Hij is de laatste tijd wel veel weg maar dat heeft hij weer goed gemaakt met onze nieuwe auto gheghe!

31 Augustus komen we weer naar NL voor de bruiloft van Ruud en Irene en natuurlijk voor de eerste 2 baby's van soep mit balletjes! Het is nog allemaal rustig in Ysselsteijn maar dat zal niet lang meer duren, spannend!!
Om de bruiloft van Ruud en Irene goed mee te kunnen vieren zijn we zaterdag maar weer eens op stap gegaan. We hadden een leuke club gevonden waar we het tot 4:30 goed hebben volgehouden. Thijs mocht de volgende dag om 8:00 weer gaan voetballen. Gelukkig had hij geen last van de alcohol want ze hebben weer gewonnen en Thijs heeft zelfs 2 keer gescoord. Ja ja hij is de topscoorder van Tesistan!!! Maaike had het een beetje zwaarder zondag maar ja dat hoort erbij als je weer eens op stap gaat!!

We wensen iedereen een hele fijne vakantie toe, geniet er maar lekker van dat doen wij hier ook!

Saludos y besos y hasta pronto,
Maaike en Thijs

• 16 Juli 2007 - 20:25

Eric:

Thijs wat ben je ook een uul soms....

• 17 Juli 2007 - 04:18

Annemiek & Tom:

Ha luitjes,

Ziet er zeker goed uit die auto. Het duurt effen maar dan heb je ook wat.
    Maaike veel plezier nog op je laatste week op de zomerschool en geniet van je vakantie volgende week. Tot snel.

Liefs Annemiek en Tom

• 17 Juli 2007 - 15:16

Jeanine:

Hoi Thijs en Maaike,

Wat een schon wagen hedde gullie. Kunt wel zien waar het geld zit!! hihiha.
    Maar Thijs niet zo slim van je he?!

GR Jeanine

• 17 Juli 2007 - 16:12

Yvonne:

Jeetje maaike wat een gave bak. Ik geloof wel dat je nu flink kunt gaan scheuren. Echt mooi.
    Ik dacht dat wordt zo,n afgereden wagen. Echt niet dus. Trouwens dat poppetje met die trouwjurk is dat prinses fiona van shrek?

Geniet maar lekker van je auto.

• 17 Juli 2007 - 18:08

Ruud En Irene:

so dus jij tob scorer van Tesistan.
    Is dat nog ergens te controleren.
    Mooie auto tot snel in NL

• 17 Juli 2007 - 19:09

Kim:

joh, thijs, wat dacht jij es kijken hoe ze er in mexico op reageren? Van het lesje in Nederland dus nog niets geleerd! Waren ze hier ok maar zo soepel he! Mar die wagen zal wel flink scheuren denk ik! Leukie, ik kom m ook nog ff uitproberen daarin mechico! :-)

WErk ze nog leijssen (gej ok huur thijs...)!! En dan genieten maar van een weekje vrij en dan op naar.... VOLENDAM!!! hihi!!!

xxx kim

• 17 Juli 2007 - 19:51

Mam.:

super gave auto Thijs leert het toch ook nooit was je je bezit alweer bijna kwijt. het wordt toch wel eens tijd dat hij zich aan de regels houdt anders loopt het echt een keer fout af en dat is toch ook niet de bedoeling.lief maaike die kinderen op de foto we bellen nog liefs mam.

• 17 Juli 2007 - 19:54

Edwin Camps:

topscoorder........in het behalen van bekeuringen?
    Zeker wel effe netjes en soepel onder de tafel door "geregeld"

• 17 Juli 2007 - 20:02

Hanneke:

Hallo Maaike en Thijs.
    Die thijs toch! Zo lang naar een auto uitgekeken, zou hij hem bijna zomaar inleveren. In ieder geval een goede aankoop! En rondrijden maar..
    Groetjes Hanneke en Erik

• 18 Juli 2007 - 16:14

M En M:

Hallo,

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen....familiewagen. Kan de wandelwagen mooi in, hi hi. Lachen met die kids, heb je zelf ook al op zo´n pinata mogen rammen, lijkt me wel wat.
    En jep het is nog rustig.

Groetjes

• 19 Juli 2007 - 19:53

Buon Giorno!!!!:

Mooie wagen, alleen jammer dat hij niet hard genoeg rijdt! Is de policia je toch te snel af Thijs! Ha,ha!!!!Hier in Italie alles ok. Het is hier erg mooi en hot! Zijn nu in Siena. Como, Pisa, Lucca, Florence, San Gimignano al bezocht, was erg leuk!Op naar de andere steden de komende dagen, maar ook ff relaxen op z'n tijd!
    Ciao! Rob en Judith

• 21 Juli 2007 - 06:13

Ruud:

Heey thijs en maaike,

Ik hoorde van mam dat jullie mij geprobeerd hebben te bellen? Ik heb niks gehoord, maar had wel een missed call, maar het nummer kon ik niet zien. Maar ja 6 uur 's ochtends ook, het is dan toch geen schande dat ik lig te pitten?? Nou ja, volgende keer beter, of we kunnen een keer een afspraak maken om te skypen?? Ik heb toch een headset en microfoon, maar jammer genoeg geen webcam en ook nog geen internet, maar dat moet gauw genoeg komen.. Thijs, kon je je weer niet inhouden? Hehehe Ach ja daarom ben je ook een berkers, hehehe Leuke foto's en verhalen verder, ik ga binnenkort ook een update met foto's op mijn site zetten. Leuk dat je het naar je zin hebt op het zomerkamp, Maaike!! Hasta Pronto y muchos besos!!!

• 21 Juli 2007 - 06:14

Rudy:

Mooie auto trouwens!!

• 23 Juli 2007 - 09:08

Daan En Ellen:

Hey, hier een berichtje vanuit het zonnige Malta! Nog 2 daagjes en dan gaan we alweer naar huis.. Net even de foto's bekeken van jullie nieuwe auto en hij ziet er echt goed uit, hebben jullie mooi voor elkaar! En Maaike wat een scheetjes daar bij de zomerschool!!!!! We willen er eentje kopen, haha! Nou we spreken jullie vast snel weer, Maaike geniet van je vrije weekje en Thijs werkze!

Liefs Daan en Ellen.

• 29 Juli 2007 - 15:15

Toos:

hoi Maaike en Thijs
    Weer alles bij gelezen leuk werk bij de kids leuke snoetjes als Thijs de auto niet leuk vind stuurd hij hem maar naar Pey Gr. Frans en Toos

• 31 Juli 2007 - 15:10

Linda:

Ha maaike,

heb je net op hyves gevraagd wanneer jullie weer naar Nederland komen, was een overbodige vraag dus!

Ik hoor dat jullie het tijdens je volgende bezoek weer erg druk krijgen, hoop toch dat er nog een gaatje valt vrij te maken om ons te zien, ben trouwens ook wel erg benieuwd naar de inmiddels geen baby meer van Yvonne.

Hopelijk tot snel!

groetjes Linda

• 07 Augustus 2007 - 07:28

Gemma:

He Thijs en Maaike,

Wat een mooie site.
    Erg leuk om te zien hoe jullie je daar vermaken. Zo te zien gaat alles erg goed met jullie. Erg knap hoor hoe jullie het daar allemaal voor elkaar hebben.
    En hoe lang is het de bedoeling dat jullie nog blijven?? Of wordt het voor altijd?

Ik zal vanaf nu jullie avonturen blijven volgen...
    Succes met alles!

Groetjes Gemma

• 17 Augustus 2007 - 14:55

Loes:

Hallo daar,
    Hoe is het ermee? Alles goed.
    Vakantie hier is alweer voorbij.
    en die van jullie moet nog beginnen.
    Tot weer eens.

Groetjes Loes

• 22 Augustus 2007 - 09:48

Wilma Manders:

Ha die Maaike en Thijs
    Blij te horen en zien dat het jullie in Mexico zeker niet slecht gaat
    groetjes Wilma

• 05 September 2007 - 02:36

Friso:

Hey Thijs (en Maaike)!

Goed om de verhalen van een mede Mexico ganger te lezen! Zeker dat politieverhaal is erg herkenbaar. Ik kwam dr met 100 pesos vanaf. Mijn stage zit dr inmiddels bijna op maar ik blijf nog ff werken op de ambassade. Veel plezier in Nederland, geniet ervan, spreek je snel! Oohja, heb ook een site, frisoklok.waarbenjij.nu. Groetjes!

• 18 September 2007 - 08:05

Ruud:

Wanneer komt er weer een update?

• 28 September 2007 - 15:11

David:

hallo ik heb een vraagje voor jullie ik zou graag naaar guadelajara gaan wonen maar weet niet of ik er makkelijk werk kan vinden ! ben nl eigenlijk schrijnwerker van beroep
    en is de verloning daar goed genoeg om van te leven?

david_perneel@hotmail.com