Van Volendam naar New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Van Volendam naar New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Van Volendam naar New York!

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

23 Oktober 2007 | Verenigde Staten, New York

Hallo iedereen,

Het heeft een hele tijd geduurd maar daar zijn we weer!!! Er is in de afgelopen 3 maanden weer het een en ander gebeurt dus we hebben weer heel wat te vertellen.
In September zijn we weer even 2 weken in Holland geweest. Het was zoals gewoonlijk weer erg gezellig. We hebben iedereen weer gezien en hebben weer lekker bij gebuurt. Ook hebben we de bruiloft van Ruud en Irene mee mogen maken, wat overigens erg gezellig was. En we hebben alle nieuwe babytjes mogen bewonderen en Lieke, Jelke en Puck zijn echte schatjes!

Omdat we wel erg veel van de wereld zien maar nog nooit echt in Holland de toerist hebben uitgehangen besloten Annemiek, Kim en ik om gezellig een dagje naar Volendam te gaan. En het was gezellig!! Helaas hebben we Jan Smit niet gezien en BZN liet het ook afweten maar we hebben ons toch prima vermaakt.
Ook heb ik nog een dag te vroeg mijn verjaardag kunnen vieren, toch wel leuk om dat gezellig "thuis" te doen.
En toen zat onze vakantie in Holland er weer op en zaten we de hele dag op mijn verjaardag in het vliegtuig!! Helaas geen champagne en taart maar wel 7 uur langer jarig ivm het tijdsverschil. Eenmaal in Guadalajara aangekomen (waar overigens het regenseizoen weer bijna op zijn eind is en de zon elke dag hoog aan de hemel staat (wat een straf!!) stonden onze buren al klaar met een taart om toch nog even te proosten!
En daarna mochten we weer volop aan het werk.
Maar er stond al weer wat op de planning want 3 weken nadat we hier waren stonden Eef en Josien alweer op de stoep.
Zaterdag 6 oktober mochten we ze van het vliegveld halen. Ze hadden een goede reis gehad, beetje weinig geslapen maar dat kon de pret niet drukken. Eenmaal hier thuis aangekomen dan ook maar op tijd naar bed toe gegaan. Alleen van veel slapen is het niet gekomen want Eef en Josien werden meteen getrakteerd op een feestje van de buren (nee, niet van Alex en Lulu) maar van de buren aan de andere kant van de muur. En als eenmaal de tequila er goed in gaat dan gaan de keeltjes open en zijn wij getuige van een geweldige karaoke die meestal tot vroeg in de ochtend duurt! Zo zijn Eef en Josien meteen goed ingeburgerd!
nadat we eerst een paar dagen hier in Guadalajara hebben rond gekeken vertrokken we 11 oktober naar New York.
Na een behoorlijk lange en turbulente vlucht kwamen we s'avonds laat aan in New York. Eerst even wat gegeten en toen maar meteen naar bed zodat we de volgende dag fit de dag konden beginnen.
New York is echt in een woord GEWELDIG!!! We hebben echt super veel gedaan en gezien. Ons hotel lag midden in Manhattan, 1 blok verwijderd van het Empire State Building dus we konden veel lopend doen. We hebben over de Brooklyn bridge gewandeld, hebben het vrijheids beeld gezien, Chrysler Building, boven op het Empire State Builidng gestaan en zijn naar Ground Zero geweest. Wall street, Grand Central Terminal en natuurlijk Central Park. Naast alle mooie gebouwen en parken zijn we ook nog naar een broadway voorstelling geweest, Legally Blond. De kaartjes waren maar $27 maar we zaten dan ook wel helemaal boven in de een na laatste rij. Ook zijn we naar een ijshockey wedstrijd geweest van de New York Rangers tegen Ottawa Senatores. Ook hier was het even zoeken naar de plaatsen want die waren ook wel heel erg bijzonder. We zaten namelijk in de Chinese Press box. We hadden een telefoon tot onze beschikkig (die het helaas niet deed) en er stonden wat TV's. Bijzonder maar wel lachen.
De laatste avond hebben we gelachen bij de Stand Up Comedians in Broadway.
Ook waren we getuige van de opnames van Sex and the City, The Movie. We hebben alle bekende van die serie gezien en we weten dat we hier menigeen jaloers mee maken, of niet Judith en Ellen. Maar we hebben foto's en filmpjes gemaakt dus niet getreurd!!
New York is echt een aanrader. Het is net of je er al eens geweest bent want je herkent alles van tv. Het is gewoon super om door zo'n stad te lopen met alle nationaliteiten om je heen.
Het enige irritante van new York zijn de Amerikanen en hun beveiligingsyteem. De meeste zijn echt super chagerijnig en dan met name de mensen op het vliegveld. We werden van top tot teen gefouilleerd en onze tassen werden gecontroleerd op buskruit.Tja we zijn dan ook Nederlanders die in Mexico wonen en in Amerika op vakantie gaan, en dat is nogal verdacht. Ook als je naar een toeristich punt gaat wordt je helemaal nagetrokken. Soms een beetje overdreven maar dat kon de pret niet drukken. Wij hebben een paar leuke dagen gehad en daar gaat het om.

Eef en Josien zijn nog steeds hier. Ze vertrekken zaterdag weer naar Holland. We zullen dan weer iets nieuws schrijven over de tijd dat zij hier waren!!

Tot snel,
See you later!
Groetjes Maaike en Thijs

• 24 Oktober 2007 - 02:52

Annemiek En Tom:

Ha die Mexicanen,

Ziet er erg goed uit die foto's. Veel plezier nog met Eef en Josien. Spreek je snel weer!

Veel liefs van de Chinezen

• 24 Oktober 2007 - 02:56

Ruud:

Zo goed om weer wat van jullie te horen op jullie site! Jullie hebben weer veel gezien en meegemaakt, net zoals ik hier in Australie. Nog een weekje school, dan examens en dan ben ik alweer klaar hier. Dan 2 weken rondreizen en dan moet ik alweer terug naar NL!! Ik hoop jullie snel te spreken!! G'day mates!!

• 24 Oktober 2007 - 15:42

Judith & Rob:

Wat hebben jullie toch een onwijs gave tijd gehad en super leuke foto's!!! Ben erg benieuwd naar de foto's en filmpjes van Sex en the City natuurlijk! Veel plezier nog met Eef en Josien het laatste weekje! Liefs Judith en Rob
    (p.s. Thijs, je hebt je tweelingbroertje wel jaloers gemaakt met die ijshockeywedstrijd, daar kan geen andere wedstrijd tegenop, behalve die van Y'steyn 1 natuurlijk hé!)

• 27 Oktober 2007 - 04:27

Tomassi:

Hey Thijs en Maaike,
    idd gave foto's van New York. Tis alweer ff geleden dat A en ik er ook zijn geweest. Dat was helaas maar 1 dagje, toen vond ons pap het wel meer dan genoeg. Hij kon de lucht alleen zien als ie recht omhoog keek, hahaha. We willen zeker nog een keer terug, want wij vonden het ook een kei gave stad. Wat betreft die Amerikaanse controles op de luchthave, ben ik het helemaal met je eens. Toen ik vanuit China naar USA kwam via Tokyo ben ik zowel in Tokyo vertrek en aankomst in Detroit en weer bij Detroit vertrek helemaal gestript en gechecked. Volgende keer scheer ik me zeker, nu zag ik er toch wel erg verdacht uit, met mijn stoppels en NL paspoort met Chineese en Koreaanse verblijfsvergunning en een boekje vol met stempels. Dat kan niet goed zijn. Verder alles OK hiero in China. Hoop dat jullie nog hier heen komen voordat wij hier vertrekken. Wij willen ook nog proberen een Mexicaans tripje in te plannen maar dat zien we nog wel of dat gaat lukken.
    Zai Tian.

• 28 Oktober 2007 - 22:40

Mam:

Hallo Maaike en Thijs wat een leuke foto;s van jullie tijd samen met Eef en Josien in New York.Pap vertelde net dat hij er ook een keer heen wil??.Nu ik weet nu even niets meet te vertellen omdat wij net met jullie bijgekletst hebben aan de telefoon. groetjes van Ellen pap en mam.

• 31 Oktober 2007 - 19:35

Luc:

Leuk allemaal!
    Alles dik in orde zie ik!
    Saludos,
    Luc

• 09 November 2007 - 13:07

Moniek Peters:

Hey Maaike en Thijs,

Hoe is het daar? Ik heb eigenlijk even een vraagje: hebben Tom en Annemiek ook een 'waarbenjij.nu' site? Zo ja zouden jullie die aan mij willen doorgeven. Ben aan het kijken of ik misschien naar de OS kan.

Groetjes Moniek

• 18 November 2007 - 04:28

Tom:

Hey Moniek,
    kweet niet of Thijs en Maaike het hebben laten weten, maar wij zitten inderdaad ook op waarbenjij.nu
    tomenannemiekinchina.waarbenjij.nu

D'r staat al vanalles op en voor OS kan je rustig ook met Annemiek contact opnemen die is voor ons en allerlei mensen ook al aan het plannen.
    annemiek.manders@home.nl
    Groetjes Tom en Annemiek uit China.

• 19 November 2007 - 19:44

Wilma Manders:

Het is toch echt afzien als je in het buitenland werkt.
    Of je nu in China werkt of in Mexico
    aan de foto's en de verhalen te zien is het echt niet te doen.Geniet er maar van
    Groetjes Wilma