Vakantie met Eef en Josien - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Vakantie met Eef en Josien - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Vakantie met Eef en Josien

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

02 December 2007 | Mexico, Guadalajara

Hola todos,

Jullie hebben al een klein stukje kunnen lezen van onze vakantie met Eef en Josien, namelijk ons lang weekend in New York. Maar we zijn natuurlijk ook hier in Mexico op pad gegaan. Eef en Josien zijn zelf ook nog een paar dagen er tussen uit gegaan maar we zijn ook nog gezellig een weekend met z'n vieren naar Puerto Vallarta geweest. Eef en Thijs wilde graag gaan duiken dus dat was weer een goede reden om richting het strand te gaan. Nadat we de eerste dag met onze mooie roze zwemband de golven getrotseerd hadden, gingen Thijs en Eef de tweede dag duiken. De dames hebben zich lekker genesteld op het strand waar het helaas ook nog even regende maar dat kan de pret niet drukken. De jongens hebben weer aardig wat meegemaakt onder water want bij de tweede duik nam de instructeur een harpoen mee om op onschuldige visjes te schieten. De mannen vonden dat natuurlijk wel erg leuk al waren zo ook wel een beetje bang dat die harpoen hun niet zou raken want de instructeur ging er niet echt vakkundig mee om (het is en blijft Mexico!!). Omdat Thijs toch het geld binnen moet brengen en dus niet om de week vakantie kan pakken ben ik meegegaan naar Tequila. Ik weet zo onderhand de weg met mijn ogen dicht en kan er bijna een clubkaart aan gaan vragen zo vaak ben ik er al geweest. Maar het is en blijft leuk, vooral het tequila proeven is het hoogtepunt van deze leuke trip. En daar dachten wij niet alleen over want tijdens onze proeverij waren er ook een groepje Mexicanen die iets te diep in het glaasje hadden gekeken. Dit zorgde wel voor de nodige mooie liedjes en natuurlijk moesten we met iedereen ff op de foto. Al denk ik niet dat de foto's echt gelukt zijn want deze man kon zijn camara (en zichzelf) niet echt meer stil houden. Het was erg gezellig met Eef en Josien hier in Mexico. We hebben ons prima vermaakt en wij hadden de eer om Eef z'n 30ste verjaardag hier te vieren!!Dus Eef en Josien, als jullie nog een keer terug willen komen dan zijn jullie van harte welkom!!

Na deze leuke vakantie mochten Thijs en ik weer gewoon aan het werk. Thijs heeft er weer een paar leuke tripjes op zitten. Hij is laatst naar Merida (Yucatan) gegaan en werd uitgenodig om s'avonds een feestje op een boot mee te vieren. Tjonge jonge wat een straf.
Bij mij op het werk hebben we ook weer de nodige feestjes achter de rug. Dia de los muertos, Halloween en een verjaardag van een kindje op school. Dit was toch wel heel merkwaardig. Normaal delen de kinderen wat uit op school als ze jarig zijn (net zoasl in Holland) maar deze jongeman had de hele school uitgenodigd. Er was een catering bedrijf die de hapjes en de drankjes verzorgde, wat er trouwens erg leuk uitziet een paar pakjes appelsap op een dienblad! er kwam een goochelaar en iedereen kreeg een enorme snoepzak mee naar huis! tja dat kan allemaal als je vader bij de overheid werkt.

Omdat we met dia de los muertos een extra dag vrij hadden zijn we nog even een lang weekend met Asia en Jorge op pad geweest. Deze keer was het Tapalpa, dit is een dorpje in de bergen ongeveer 2 uur rijden hier vandaan. We hadden er een huisje gehuurd en we hebben er lekker van genoten. We zijn ook nog naar een toeristisch punt geweest waar we totaal onder geregend zijn. Het zag er al uit dat het zou gaan regen maar we zijn natuurlijk niet van suiker. Maar zo'n hagelbui hadden we ook weer niet verwacht. In eerste instantie konden we nog schuilen onder een bruggetje maar toen het water onder die brug toch wel erg snel naar boven kwam moesten we toch nog even rennen om bij de auto te komen. Het leek wel of we in de Ardennen waren tijdens een enorme sneeuw bui want in de korste keren wat alles wit. We hadden nog nooit zo'n hagelbui meegemaakt in Mexico. Maar al met al was het weer een geslaagd weekend.

Nu nog een paar weekjes werken tot kerstmis. We krijgen dan bezoek van Ellen en Bart (vrienden van Den Bosch), en de 28ste staan Pap en Mam Leijssen al weer op de stoep. We gaan dan een autoreis doen van Tuxtla Gutierrez naar Cancun. We hebben er al erg veel zin in!

We wensen iedereen een hele fijne sinterklaas, hopelijk vergeet hij ons niet!! En natuurlijk fijne kerstdagen en een super 2008!!!!!!

Hasta pronto,
Saludos y muchos besos Thijs en Maaike

• 02 December 2007 - 01:31

Ruud:

Heey Thijs en Maaike,

Sneeuw in Mexico, ook weer eens iets anders. Hier in Australie heeft het de afgelopen weken massaal geregend na alleen maar droogte te hebben gehad.. We zijn vandaag aangekomen in Melbourne, waar we drie dagen blijven voordat we naar NZ vliegen!!! Ik heb het echt geweldig naar mijn zin, en we hebben net een roadtrip van Brisbane naar Melbourne erop zitten. Kspreek jullie snel!

• 02 December 2007 - 11:34

Daan En Ellen:

Je hebt weer een mooi verhaaltje getypt Maaike! Fijn dat de vakantie met Eef en Josien gezellig is geweest! Leuke foto's! Was leuk gisteren weer ff met jullie te kletsen! Tot snel,

liefs Daan en Ellen.

• 03 December 2007 - 15:21

Edwin Camps:

Ik zie het alweer:
    Mooi weer, met af en toe een pesterig buitje, de juiste mensen over de vloer, en natuurlijk (betaalbaar) dronken worden dmv. grote quantiteiten sol......
    Shit, als ik dit schijf realiseer ik me dat ik in het verkeerde land uithang....
    -25 s`nachts, druk druk druk, en m`n koelkast leeg omdat ik weer vergeten ben om (onbetaalbaar) bier te kopen. Iemand nog een huishoudster nodig ( wil wel een rokje dragen als dat moet, maar dan moet Thijs dat niet opwindend gaan vinden)

Groeten Edwin en Cayley

• 03 December 2007 - 21:04

Josien:

Hola Maaike en Thijs,

Als ik die foto's zie, krijg ik meteen weer heimwee, en het lijkt al weer zo lang geleden...Het was echt een toppertje, kweet niet of we het nog een keer gaan redden voor jullie weer in Nederlenad terug zijn! Zal Eef niet zo'n goed idee vinden denk ik, druk druk druk!

En hagel in Mexico is toch weer wat anders, lijkt wel sneeuw!

Adios! x Josien

• 04 December 2007 - 16:06

Dorina:

Jullie nemen het er daar goed van, dat lees ik wel!!! Wel een vreemde gewaarwording lijkt mij, ineens zo'n hagelbui. Dat hebben we hier nog niet gehad met dat herfstweer.
    Ik wens jullie ook alvast gezellige feestdagen en geniet van jullie autoreis! Leuk zeg!!
    groetjes Dorina

• 22 December 2007 - 16:13

Elly Claessens:

Hoi Thijs en Maaike.

We willen jullie even langs deze weg hele fijne feestdagen en een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar wensen.
    Groetjes Bert Elly Inge Roel Bas.

• 23 December 2007 - 11:16

Judith En Rob:

HEY FAMILIE!!!

HEEL VEEL KERSTGROETJES VANUIT VENRAY EN EEN KNALLEND 2008 GEWENST!!!!

VEEL LIEFS VAN ROB EN JUDITH

• 23 December 2007 - 21:19

Hanneke:

Hey Maaike en Thijs. Hele fijne dagen en wij wensen jullie een gezond en gelukkig 2008 toe. Heel veel plezier!!
    Groetjes Hanneke

• 26 December 2007 - 18:07

Frans & Toos:

Hallo Thijs en Maaike
    Wij wensen jullie het aller beste toe voor 2008.
    En fijne dagen met Sjef en Wilma.
    Gr. Frans en Toos

• 31 December 2007 - 13:38

Judith Bouwmans:

ha maaike en thijs!!!

wij wensen jullie een gezellige jaarwisseling!!!
    geniet er lekker van.

tot snel in 2008!!!