Kerst en Oud en Nieuw - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Kerst en Oud en Nieuw - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud en Nieuw

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

15 Januari 2008 | Mexico, Guadalajara

hallo hallo,

Het duurt altijd even maar we zijn er weer!!! Na onze vakantie met Eef en Josien hebben we een paar weekjes gewerkt en in de weekenden lekker thuis op de bank gezeten, om ons weer klaar te maken voor de volgende trip. Bart en Ellen stonden namelijk al te trappelen om langs te komen. Zij waren na een overnachting in Denver rechtstreeks naar Puerto Vallarta gevlogen, dus wij zijn weer in de auto gesprongen om hun te vergezellen aan het strand. We zijn de zaterdag voor Kertmis in Puerto Vallarta gebleven en zijn zondag naar Barra de Navidad (de naam zegt het al)gereden om daar Kerstmis (navidad) te vieren. Asia en Jorge zijn vanuit Guadalajara naar Barra de Navidad gereden dus die zagen we daar. Het was een lekker relaxed weekend. We hebben heerlijk van de zon genoten al was het s'avonds toch een beetje fris. Eerste kerstdag zijn we s'avonds weer naar huis gereden omdat Thijs weer mocht gaan werken, hier vieren ze namelijk maar een dag kerst, BALEN!!
Woensdag zijn Ellen, Bart en ik naar het centrum gegaan en s'middags hebben we nog heerlijke sushi gegeten. S'avonds zijn Bart en Ellen naar chihuahua vertrokken om vanuit daar met de trein naar Los Mochis te reizen.
Het was echt een gezellige kerst! Bart en Ellen nog bedankt voor de heerlijke dropjes en tijdschriften. We zijn benieuwd hoe jullie reis verder nog is verlopen maar we nemen aan dat het allemaal goed is gegaan!

Na een dagje alleen thuis te zijn geweest vertrokken we vrijdag de 28ste naar Mexico Stad om Pap en Mam weer te zien, altijd leuk!!!! We hebben een dagje in Mexico stad geslapen om de volgende dag naar Tuxtla Gutierrez te vliegen. in Tuxtla zouden eigenlijk een auto huren en dan met de auto verder reizen maar helaas waren alle auto's verhuurt dus moesten we de hele reis met de bus doen. Op zich niet eens zo verkeerd (stuk goedkoper en rustiger) maar wel zo koud. De chauffeurs willen namelijk niet in slaap vallen en daarom zetten ze de airco maar lekker koud!!
In Tuxtla hebben we een rondvaart door de canon de sumidero gemaakt. We gingen met een klein bootje maar deze boot ging er wel met een super vaart door heen. Dat was wel een een beetje jammer maar ook wel erg lachen!! De dag erna zijn we naar San Cristobal de las Casas vertrokken. We zijn van daaruit naar een klein indianen dorpje gegaan waar net die dag een grote markt was. Er is daar ook een klein kerkje die helemaal vol ligt met hooi en branden kaarsen. Er staan ook een hele hoop cola flesjes omdat de mensen daar geloven dat door hard te boeren je de boze geesten kunt verdrijven. Het was echt een heel apart gezicht. We mochten er alleen geen foto's van maken.
Na nog een dagje in San Cristobal te zijn gebleven zijn we daarna naar Palenque vertrokken. Palenque ligt midden in de Jungle en zo ook onze slaap plaats. Het volk wat er op onze "camping" rond liep was een beetje overgebleven vanuit de flower power tijd. Het Jezus gehalte was erg hoog. We hebben daar oud en Nieuw gevierd. Voor Maaike duurde deze avond extra lang omdat er in onze kamer een grote zwart harige spin zat en dan doet deze meid natuurlijk geen oog meer dicht. Ook werden we midden in de nacht wakker gehouden door de brul-apen die niet ver van onze huisjes verwijderd waren.
Op 1 januari moesten we weer vroeg uit de veren op weg naar de ruïnes van Palenque. Dit zijn tempels die overgebleven zijn vanuit het maya tijdperk. Deze liggen dus ook midden in de Jungle. Hierna zijn we naar de watervallen van Misol-ha gegaan. De reis ging hierna verder naar Aqua Azul, dit bestaat uit honderden kleine watervallen. het water heeft een kristalheldere kleur. Na deze drukke dag mochten we in de nacht bus naar Playa del Carmen. We hadden echt zin om naar het strand te gaan en lekker de laatste dagen van de zon te genieten. Maar daar aangekomen was het bewolkt en koud. We zijn toen s'middags naar Tulum gegaan om daar de ruïnes te bezichtigen. Dit was erg mooi omdat deze op een klif zijn gebouwd. Het water van de Caribische zee is echt super blauw dus de moeite waard. De volgende dag zijn we met een lokale bus naar Chiquilá gereden om daar op de boot te springen naar Isla Holbox. Dit is een eiland van 30km lang en ongeveer 1,5km breed. Je mag hier niet met een auto op komen en daarom verplaatst de lokale bevolking zich met golfkarretjes. en wij passen ons natuurlijk erg snel aan en zijn het eiland rondgescheurt met onze eigen gehuurde golfkar. We zijn ook met een bootje naar een vogeleiland gegaan waar je de meest uiteenlopende vogels kunt zien. Ook zijn we nog naar een aantal andere onbewoonde omliggende eilandjes geweest. maar we hebben natuurlijk ook heerlijk op het stralend witte strand gelegen met uizicht op de azuurblauwe zee, wat wil een mens nog meer?
En toen zat de vakantie er weer op en mochten we weer terug naar Guadalajara, waar thijs weer hard aan het werk mocht en Maaike iets minder hard. Pap en Mam blijven nog 2 weken hier en hoe dat verder verloopt hoor je nog wel.
Iedereen nog bedankt voor de leuke kaartjes en cadeautjes en mailtjes.
Iedereen nog de beste wensen voor 2008!!

Tot snel,
Groetjes Maaike en Thijs

• 16 Januari 2008 - 05:55

Ruud:

Nou hier zit ik dan in Brisbane voor mijn allerlaatste dag... morgenvroeg bij het eerste licht moet ik vertrekken en dan zit mijn tijd hier er al weer op..
    Kspreek jullie snel op de webcam! tot snel!

• 16 Januari 2008 - 06:07

Rudi:

Mooie foto's trouwens, ik krijg er spontaan weer zin van om nog meer te reizen, terwijl ik nog moet terugkomen van deze reis...

• 16 Januari 2008 - 12:18

Marjanne:

Ha,

Ziet er geweldig uit op die foto's! Wie weet komen we erover een jaar of twintig/dertig nog eens! Nu houden we het bij centerparcs in Peer, ok moi.

Thijs in de drek, maar goed dat je toen met het wadlopen geoefend hebt.

Hier staat de carnaval weer voor de deur, zal het dit jaar wel weer anders beleven. Maar dat maakt niet uit, heb nu al zin om naar het peuterbal te gaan.

• 17 Januari 2008 - 13:04

Judith En Rob:

Echt mooie foto's! Zo te zien hebben jullie een leuke vakantie gehad! Geniet nog van de laatste paar dagen samen met de familie Leijssen! Misschien zondag ff webcammen? Groetjes!

• 18 Januari 2008 - 10:03

Josien:

Heej Thijs en Maaike,

Sjef en Wilma zullen dit wel weer thuis lezen, maar erg mooie foto's!! Het zal wel erg leuk geweest zijn met zijn vieren!

Bedankt voor het kaartje, de auto is inmiddels al geregeld ;)! Nadere info volgt nog...

Liefs Josien

• 21 Januari 2008 - 04:07

Annemiek En Tom:

Haay,

Ziet er super uit daar in Mexico, gave foto's. Zie wel dat jullie je prima vermaakt hebben.
    Spreek jullie snel, liefs ons