Verkeerde nummer platen en geen vlinders!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu Verkeerde nummer platen en geen vlinders!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

Verkeerde nummer platen en geen vlinders!!

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

27 Januari 2008 | Mexico, Guadalajara

Hey hallo iedereen,

Na onze super mooie reis met pap en mam van Tuxtla Gutierrez naar Isla Holbox hadden we nog 2 weken in Guadalajara om te genieten. Eerst moest er natuurlijk gewerkt worden maar gelukkig niet voor lang want donderdag vertrok ik (Maaike) met pap en mam naar Guanajuato. Na een reis van 3,5 uur waren we dan eindelijk daar. Na een stadswandeling en een lekker maaltijd, en een mooi tafelkleed voor pap, mochten we na een mooie dag weer terug naar Guadalajara. Vrijdag zijn we nog even naar Tonala gegaan om leuke hebbedingetjes te kopen. En gelukkig zijn deze wel allemaal heel aangekomen in Holland, het kan dus wel!!!
Het weekend hebben we lekker rustig aan gedaan. We wilden eigenlijk een potje gaan tennissen maar we hebben maar 2 rackets dus ff bij de buren gevraagd of we er 2 mochten lenen, dit mocht, alleen kwamen deze rackets uit het jaar 60 en nog wat, want het waren houten rackets, we wisten niet dat deze nog bestonden!! Dus dat tennissen is er niet meer van gekomen!!
Maandag hebben pap en mam hier in de stad een beetje rondgekeken.
Dinsdag zou ik een "presentatie" over Holland geven aan de kindjes van mijn klas. In de pauze zou ik pap en mam gaan ophalen met al het lekkers dat ze uit Holland mee hadden genomen. weer op weg naar school moest ik stoppen voor een stoplicht, en jawel hoor, KEDENG!!!! 30 pvc buizen tegen de acterkant van onze auto!!!!! Er stopte namelijk een wagen achter me die het dak vol had liggen met pvc buizen. Hij had deze waarschijnlijk niet echt goed vastgebonden want ze lagen uiteindelijk tegen onze auto. De mannen gingen snel de buizen aan het opruimen maar we hebben er nog een foto van kunnen maken (stelletje ramptoeristen zijn we ook!). Daar stonden we dan midden op een drie baans weg. Het erge is nog dat je je auto niet mag verplaatsen totdat de politie er bij is geweest en dit duurde ongeveer 1,5 uur. De ander automobilisten waren dus niet echt blij met ons. Uiteindelijk hebben we 2,5 uur moeten wachten totdat alles met de verzekering geregeld was. De schade viel gelukkig mee maar de presentatie kon helaas niet doorgaan!! Dus toen maar woensdag ochtend op tijd naar school om alsnog de presentatie te doen. Het was echt heel leuk. Ik heb ze een beetje verteld over Holland en ik had natuurlijk de klompen aan die we van de vriendengroep gekregen hadden. Deze klompen waren toch wel het toppunt, net zoals de Hollande vlaggetjes op de Gouda Kaas!! De kaas ging er ook goed in. De beschuit met muisjes vonden ze smaken naar medicijnen, maar de stroopwafels maakte veel goed. De drop hebben we uiteindelijk maar zelf opgegeten want ik denk dat ze dat dus echt niet lekker hadden gevonden. Nadat pap en ik de klompendans hadden gedaan mocht iedereen een molen inkleuren met de Hollandse vlaggetjes op de wieken. Een meisje had zo goed opgelet dat ze er wolken bij tekende waar heel veel regen uitviel!!! Want in Nederland regent het nou eenmaal altijd!
Nadat we van alle kindjes afscheid hadden genomen vertrokken we richting Morelia. Daar hebben we erg gelachen achter op de tourbus!!! Als idereen om keek om iets te bezichtigen zwaaiden wij natuurlijk vriendelijk terug!!
S'morgens vroeg vertrokken we naar de vlinders van Morelia. Rond deze tijd zitten er namelijk miljoenen vlinders in de bossen op zo'n 2,5 uur van Morelia. Deze komen elk jaar vanuit Canada naar mexico gevlogen om hier te paren. En dat moeten we natuulrijk zien. na een lange tocht kwamen we eindelijk aan, maar wat zagen we nou???? HELEMAAL NIETS!!!!
Of ja, er zaten er ongeveer 100!! maar die kunnen we in onze achtertuin ook nog wel zien. Het was namelijk te koud en daarom waren er geen vlinders, BALEN!!! Dus toen maar meteen doorgereden naar Mexico stad. Daar werden we door de politie tot stoppen gebracht want wat bleek; we hadden de verkeerde nummerplaten op de auto!!! In Mexico mogen niet elke dag zoveel auto's rijden en daarom hebben ze een schema gemaakt. En op donderdag mogen er dus geen auto's rijden met een nummerplaat die einigt op 1, en laten wij dat nou net hebben!! Na een lang en moeilijk gesprek met de agent mochten we toch nog verder rijden. We kregen gelukkig geen bekeuring en mochten de auto houden maar we moesten hem wel 200 pesos geven zodat hij een drankje kon kopen, jaja hoezo corrupt!! Maar we hebben maar betaald en zijn snel naar het hotel gereden waar we de auto maar snel in de parkeergarage hebben geparkeerd.
Vrijdg zijn we naar de tempels van Teotihuacan gegaan. Deze liggen ongeveer 0,5 uur buiten de stad en zijn echt super om te zien. S'avonds kwam Thijs, hij had moeten werken in Veracruz en kwam s'avonds met de bus naar Mexico stad. Zaterdag hebben we nog een tour door de stad gedaan en om 5 uur hebben we pap en mam bij het vliegveld afgezet.
Het was echt een hele leuke vakantie. We hebben super veel gezien en gelachen!! Pap en Mam hebben nu toch wel alles meegmaakt wat je in Mexico mee kan maken, een ongeluk, corruptie en geen vlinders!!

In Maart komen we weer naar Holland. Ik (Maaike) kom 1 maart al terug en Thijs de 8ste. We blijven dan hoogstwaarschijnlijk tot 1e paasdag!! Hopelijk kunnen we dan de baby bewonderen van Eddy en Wendy. En we vieren dan mijn oma's 90ste verjaardag. Er staan dus weer leuke dingen op het programma.

Iedereen een fijne carnaval of vakantie en we zien elkaar weer in Maart.
Tot dan,
Nos vemos, cuando Dios quiere!!
Maaike en Thijs

• 27 Januari 2008 - 20:54

Ruud:

Leuk dat jullie nou 10 maanden blijven, maar volgens mij bedoel je eerste paasdag? hehehe.. Leuke verhalen, maar jammer dat jullie de vlinders niet hebben gezien, want toen wij er waren zag het oranje van de vlinders... moeten jullie nog een keertje terug!!! Ook leuk met die presentatie over Holland. Wel een goed idee om de drop achterwege te laten, ik heb het in Australie de mensen ook proberen te laten eten, en de beste reactie die ik kreeg is dat ze het net binnen konden houden... nou spreek jullie snel...

• 27 Januari 2008 - 21:01

Maaike:

Goed opgelet Ruud!! Ik heb het maar meteen veranderd!!

• 27 Januari 2008 - 21:13

Rosanne:

Hey Maaike en Thijs!

Grappig dat die typisch Hollandse dingen het altijd (nou ja, meestal dan) goed doen in het buitenland! Vaak heb ik meegemaakt dat ze zeiden: "Holland; dat ligt in Scandinavië hé?" Yeh right! Toch wel grappig dat ze dan wel wisten dat Amsterdam, klompen, tulpen en niet te vergeten wiet, wel uit Nederland komen. Wij hebben onze klompen (we kregen ook 4 paar als afscheidscadeau) daar achtergelaten. Ik geloof dat we nog nooit mensen zo blij met iets gemaakt hebben! Haha!

Misschien tot in Nederland,
    Liefs Rosanne

• 28 Januari 2008 - 13:12

Hanneke:

Hey Maaike en Thijs,
    Wat een gezellige vakantie met pa en ma. Das genieten! Erg leuke kindjes zijn het Maaike, vooral zo Hollands aangekleed.
    Verder hier alles goed, we houden jullie op de hoogte.
    Groetjes

• 30 Januari 2008 - 07:21

Josien:

Ola Maaike en Thijs,

Dat verhaal kwam me bekend voor, heb ik twee weken geleden in de auto ook al gehoord. Maar nu met de plaatjes erbij, want we moeten de foto's van jullie pap en mam nog zien!

Veel groetejs uit het regenachtige Nederland!

Liefs Josien

PS: Wat een schattige kindjes zijn het toch!

• 11 Februari 2008 - 11:16

Judith En Rob:

Ha Thijs en Maaike,
    Wederom leuk verhaal en mooie foto's. Vooral de kindjes zijn erg scheetig!!! We hebben gisteren weer even met jullie bijgekletst en over 2-3 weken zijn jullie weer in NL. Dan kunnen we weer even 'life' bijkletsen, gezellie!!!!
    Groetjes Judith en Rob

• 23 Maart 2008 - 10:22

Loes:

Hoi Maaike en Thijs,
    gisteren nog even bij kunnen kletsen in Leunen. Gezellie was dat. Ik heb inderdaad bij Annemiek elke keer de verkeerde pagina gezien. Bedankt voor de tip. Tot de volgende keer. :)

• 12 April 2008 - 08:15

Gemma:

Hey Thijs en Maaike,

Ja....dacht laat eens even kijken hoe het Maaike en Thijs nu vergaat.
    Zo te zien alles goed daar.
    Hier ook alles prima!
    En hoe is jullie planning nu verder??
    Wel/ niet terug....
    Trouwens erg leuke foto's!

Nou leuk om jullie weer even gezien te hebben!

Tot?

Groetjes Gemma