weer bijna terug naar Holland - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu weer bijna terug naar Holland - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Maaike en Thijs - WaarBenJij.nu

weer bijna terug naar Holland

Door: Maaike en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Thijs

22 Juni 2008 | Mexico, Guadalajara

Hallo iedereen,

Voordat we weer terug gaan naar NL voor een korte vakantie willen we jullie nog even lastig vallen met onze verhalen.
Waar waren we ook al weer geeïndigd??
Toen we weer even terug waren in Mexico zijn Thijs en ik naar Ciudad Obregon gegaan. Thijs had daar een congres en ik mocht mee om lekker van de zon en het zwembad te genieten. Thijs had gelukkig ook nog 2 daagjes vrij om naar het strand te gaan. Ciudad Obregon ligt in het noorden van Mexico en ligt in een woestijn. Op het moment dat wij daar waren was het ongeveer 28 graden, op dit moment is het er 40 graden!!! Op ongeveer 1,5 uur rijden van Ciudad Obregon ligt San Carlos, dit is een mooie badplaats. Het ziet er vooral super uit omdat je, als je links kijkt de zee ziet, en als je naar rechts kijkt de woestijn ziet. Ciudad Obregon is op zich niet een hele mooie stad maar San Carlos maakt veel goed.
Thijs is ondertussen ook een jaartje ouder geworden en dat hebben we natuurlijk ook gevierd. Op de dag zelf zijn Asia en Jorge langs gekomen, en vrijdags hebben we het met een aantal vrienden gevierd. Het is nu al 3 jaar op rij dat we buiten hebben kunnen zitten met Thijs z'n verjaardag!!!
2 weekenden gelden zijn we met Asia en Jorge en Willeke naar het strand van Sayulita gegaan om te surfen. De weg er naar toe heeft het alleen maar geregend dus we zagen het al in het water vallen maar gelukkig klaarde het s'middags helemaal op zodat er toch nog gesurfd kon worden. Thijs heeft al een keer eerder op de surf plank gestaan maar voor ons was het de eerste keer. In het begin was het even wennen en lagen we ook meer langs de plank dan dat we erop stonden maar na een paar keer proberen ging het uiteindelijk toch heel goed. We gaan zeker nog een keer terug want het was zeker een geslaagd weekend en surfen is echt iets wat je gedaan moet hebben!!
De afgelopen 2 weken hebben alleen maar in het teken gestaan van voetbal. En ook hier wordt er uitbundig gekeken. Thijs kon gewoon tussen het werk door voetbal kijken en ik ben rond die tijd al afgewerkt dus dat kwam mooi uit. We zijn met een aantal Nederlanders naar de kroeg gegaan om alle wedstrijden te zien maar helaas zit het er nu al op. Zaterdag waren we weer goed vertegenwoordigd maar het heeft helaas niet mogen baten! Dus hebben we het maar op een drinken gezet wat uiteindelijk toch er gezellig was!!! Vandaag zijn we met een paar Hollanders naar Café het Duifje gegaan. Dit is een klein Nederlands restaurant waar ze friet en kroketten verkopen. En natuurlijk pannenkoeken en poffertjes. Lekker smullen!!!!
Nog een paar daagjes en dan komen we weer naar Holland toe. Ik hoorde net van Annemiek dat ze ook komt dus dat wordt gezellig!
Wij hebben trouwens ook onze tickets geboekt voor onze vakantie. We gaan van 13 september tot en met 8 oktober naar Brazilië en Argentinië. Jippie!!!
Nou mensen, het begint hier nu flink te bliksemen dus ik ga er mee stoppen!
Tot vrijdag,
Groetjes vanuit een nu regenachtig Guadalajara,
Maaike en Thijs

• 23 Juni 2008 - 03:49

Annemiek En Tom:

Dat ziet er allemaal weer heel vervelend uit!! Wij waren met een stuk minder vertegenwoordigd afgelopen zaterdag, maar ook wij hebben natuurlijk gekeken! Kan niet wachten tot het weekend, zie jullie snel!! Veel liefs vanuit China!!

• 23 Juni 2008 - 17:57

Judith Nooijen:

ha die maaike en thijs!!

gezellig dat jullie weer terug komen, moeten dan snel weer even bellen om gezellig wat af te spreken met z´n allen.
    een goede reis terug en tot snel!!!!

liefs juut

• 25 Juni 2008 - 09:24

Mam:

dat ziet er weer mooi uit,liefs en tot vrijdag.

• 25 Juni 2008 - 17:48

Jeanine En Sjoerd:

Wat een gezelligheid toch allemaal weer. Beetje surfen, beetje voetballen kijken... toe maar!!!
    Maaike je haren zijn goed gegroeid toch? Leuk hoor! Tot zaterdag! Gezellie! GR Wij

• 30 Juni 2008 - 09:49

Ruud:

Brazilie en Argentinie! Dat hebben jullie weer goed geregeld!! Ik kom bijna terug uit Wenen, waar we jammer genoeg niet oranje vertegenwoordigd zagen wat het helemaal een geweldige ervaring gemaakt zou hebben!! Ik zie jullie snel!!